העירייה תכשיר שטח חניה זמני במקום חניון בית החייל



במסגרת העבודות להקמת רובע העסקים בכניסה לעיר ובעקבות מחאת התושבים באזור הנחה ראש העיר, ניר ברקת להכשיר מגרש צמוד לשערי צדק הישן בסמוך לרחוב יפו כחניה זמנית לתושבי האזור

בחניון האוטובוסים יורשו לחנות רק אוטובוסים שיעמדו בתקן המחמיר ביותר של זיהום אוויר - יורו 5  ורק לאחר השלמת כלל הבדיקות והעבודות שיבטיחו עמידה בתקנים הנדרשים.

חשוב לציין כי החניון כרגע ריק לחלוטין מאוטובוסים וגם במתכונת הפעלתו הזמנית, ולאחר קבלת האישורים בלבד, הוא צפוי להכיל 29 אוטובוסים בלבד, שיעמדו בתקני איכות סביבה מחמירים ביותר. עד לאחרונה שימש החניון הזה כחניה לא מוסדרת לכ-100 כלי רכב פרטיים. 

יתר על כן, במסגרת מכלול הפרויקט תצומצם משמעותית כמות האוטובוסים החונים באזור זה, כאשר כיום חונים בשטח זה כ-250-300 אוטובוסים לעומת כ-60 אוטובוסים בלבד הצפויים לפעול בעתיד. העירייה ממשיכה כל העת בדיאלוג שוטף עם נציגי התושבים והמנהל הקהילתי.

בפרויקט הכניסה לירושלים מוקם כעת רובע עסקים הגדול פי 7 ממרכז עזריאלי, שישנה את פניה של ירושלים ויוסיף 60 אלף מקומות עבודה. כחלק מהפרויקט תהפוך הכניסה לעיר למרכז תחבורתי מוביל בארץ עם רכבת מהירה מהמרכז, רשת רכבות קלות, מנהרות, כבישים וחניוני ענק. בשל העבודות חלים שינויים רבים באזור, אולם העירייה עושה מאמצים רבים לשמור ככל הניתן  על איכות ושגרת חיי התושבים ועל בריאותם תוך עמידה בכל תקני איכות הסביבה למניעת זיהום אוויר.

הפרויקט צפוי לשדרג באופן ניכר את מערך התחבורה בעיר ולייצר פתרונות תחבורה ירוקים, בלי לפגוע בבריאות הציבור .


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה