בטיחות אש בחורף - כך תמנעו שריפות



החורף כבר כאן, ובכדי להבטיח שיהיה לנו חם ונעים בבית, אנו עושים שימוש במגוון רחב של אמצעי חימום – אשר בבתים רבים פועלים סביב השעון.
אז נכון ששימוש באמצעי חימום הוא כמעט בגדר חובה, בימות החורף הקרים. אבל יחד עם זאת, חשוב לזכור שחלק גדול מאמצעים אלו טומנים בחובם גם סכנות, כשהגדולה מבניהן היא גרימה להתפרצותה של שריפה. בכדי למנוע את הסכנות הללו, חשוב להקפיד להשתמש באותם מוצרי החשמל באופן זהיר, ואף להיות ערוכים למצבים בהם, למרות ועל אף הזהירות בה נקטנו, תפרוץ חלילה שריפה.

 

נקיטת אמצעי זהירות
לכל אמצעי חימום יש את ה"עשה" ו"אל תעשה" שלו, כאשר מודעות לדרכים המומלצות להשתמש בו, עלולות כאמור, למנוע מאתנו סיכונים. כך שאם לדוגמא, בחרתם לחמם אזורים קטנים בבית באמצעות תנור חימום חשמלי, מומלץ להניח אותו רק על גבי משטח יציב, לבדוק שכבל החשמל שלו תקין, ולהימנע ממגע בין הכבל לחלקים החמים של התנור.
אם אתם משתמשים ברדיאטור, חשוב שתמנעו מלהניח עליו בגדים – בשביל זה יש את מייבש הכביסה. יש לבדוק שהכבל של הרדיאטור תקין, ושהתקע אינו מתחמם יתר על המידה.
אם אתם משתמשים במפזר חום, יש לדאוג לנקות אותו מאבק, יש לדאוג שפתח יציאת האוויר יהיה פתוח, וחשוב כמובן, לוודא את תקינות הכבל החשמלי, לכל אורכו, עד לשקע.
כמובן, שלא משנה באיזה אמצעי חימום בחרתם להשתמש, חשוב לדאוג לכבות אותם כשאתם עוזבים את הבית ולהרחיק את הילדים ממגע ישיר עמם.

שימוש באמצעים לגילוי אש
מערכות גילוי אש למיניהם יכולות להבטיח את בטחונינו גם בעונת הקיץ ובעיקר בעונת החורף. חשוב שתהיו מודעים לכך שגם אם אתם מקפידים על זהירות מרבית בכל מה שקשור לשימוש באמצעי החימום, אתם עדיין לא חסינים במאת האחוזים מפני התפרצות של שריפה. לכן, חשוב להתקין בבית מערכות גילוי אש, אשר בכוחן לזהות שריפה עוד בטרם תחילת התפרצותה, למנוע נזקים גדולים ובמקרים מסוימים, אף להציל חיים.
קיימות מערכות רבות לגילוי אש, חלקן מורכבות ומתקדמות יותר וחלקן קטנות ובסיסיות יותר. בין סוגי המערכות המוצעות: מערכות גילוי אש ועשן אשר מפעילות התרעה בעת גילוי של אש או עשן. מערכות אוטומטיות לכיבוי אש הכוללות ספרינקלרים. וסוג נוסף הוא מערכות פינוי ושחרור עשן, אשר תפקידן הוא למנוע הצטברות של עשן במבנה, ובכוחן לצמצם בצורה משמעותית את הפגיעה אשר עלולה להתרחש כתוצאה משריפה.
חשוב לציין שאם אתם גרים בדירה קטנה, גם התקנת גלאי עשן יכולה להיות מספיקה – הגלאי יצפצף ברגע שיזהה עשן בחלל, וייתן לכם את הזמן להימלט מהדירה – כמובן, שאם אתם גרים בבתים פרטיים, או במבנים רבי קומות, חשוב להתקין מערכות גילוי אשר מתקדמות יותר.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה