קצין וג'נטלמן ירושלמי



סגן נועם להיאני, בן 24 מירושלים סיים לאחרונה את קורס הקצינים היוקרתי של חיל האוויר ושובץ בתפקיד משפיע ומשמעותי בחיל

נועם למד בביה"ס התיכון 'אמית' שבבאר שבע והרחיב פיזיקה, מתמטיקה ומחשבים. לאחר סיום לימודיו הלך נועם למכינה קדם צבאית בשם "יתיר" שנמצאת בדרום הר חברון, מכינה המשלבת לימודי דת וצבא יחדיו.

במסגרת מסלולו כעתודאי, ניגש ללימודים גבוהים באוניברסיטת בן גוריון, שם למד הנדסת חשמל במשך 4 שנים. במהלך לימודי התואר התובעניים, נועם לא ויתר ואף התמיד להתנדב במספר מקומות כמו ארגון פר"ח- פרוייקט חונכות לילדים, אשר עוסק בין היתר בתמיכה במשפחות שאחד מההורים או שניהם מתמודדים עם בעיות נפשיות. מהות התוכנית הוא ללוות ילדים במשך שנה.

בנוסף, לקח נועם חלק בפרויקט "הדירות הפתוחות"- פרויקט בו סטודנטים שגרים בשכונות ותיקות בבאר שבע פועלים למתן שירותים ולפיתוח של תושבי השכונה.

באחת הפעמים בהם נועם התנדב בפרויקט "הדירות הפתוחות" הוא הכיר שם את חברתו, דניאל, שלימים הפכה לאשתו. דניאל התנדבה יחד איתו בפרויקט וכך הכירו לראשונה.

נועם התגייס לחיל האוויר ולאחר זמן קצר יצא לקורס קצינים. אחת מסיבותיו לצאת לקורס הייתה לקבל את הכלים להתמודד עם מגוון רחב של אנשים. "זוהי חוויה מאוד מלמדת, על אף ריבוי הרגעים הקשים אתה לומד על עצמך המון, מתחזק ומתעצם", הוא אומר.

נועם המשיך את המורשת המשפחתית כיוון שגם אביו שירת בחיל האוויר והיה רנ"ג בבסיס חצרים.

נועם חזר לשרת כקצין בניין הכוח בגף נש"מ וליווי פרויקטים של המטה בשטח. "התפקיד החדש שלי הוא בעצם התפקיד הישן, קצין בנין הכח בגף נש"מ בחצרים. התפקיד אומר לשרת כקצין בגף, להוביל תהליכים רוחביים בבסיס וללוות תהליכי מטה בבסיס. החיילים בגף הינם טכנאים, בנים ובנות שמבצעים אחזקה למערכות נשק מתקדמות", הוא מספר על תפקידו, "רציתי לצאת לקצונה מתוך הבנה שככה אני אוכל להשפיע יותר ולקחת יותר אחריות על הכתפיים. אני רוצה לתרום כמה שיותר בזמן השירות שלי, וכן, תמיד רציתי להיות קצין".

לנועם יש מסר עבור המתגייסים החדשים: "רוצה לומר לכם שזכיתם. זכיתם לשרת את המדינה שלכם ולהגן על המשפחה והחברים שלכם! מה שמיוחד בצבא שלנו הוא האנשים שמרכיבים אותו!".

נועם מספר כי אחד המפקדים שיותר השפיעו עליו היה קצין ששירת בגף יחד עמו, "ההתייחסות שלו לאנשים הייתה מעוררת השראה. הוא דאג לאנשים שלו, אך בו בזמן לא ויתר להם והציב להם רף גבוה. ככה אני חושב שצריך להתנהג מפקד", הוא אומר.

על העיר ירושלים אומר נועם ומסכם: "אין כמו ירושלים בעולם. יש בה משהו מיוחד שאי אפשר להסביר במילים, האווירה, המראות והאנשים מכל המקומות ומכל הסוגים והדתות זה פשוט משהו מיוחד".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה