איך לגדל נכון תינוקות וילדים?



סדרת מפגשים בירושלים עוזרת לאימהות צעירות ללמוד לעשות את זה נכון

מוצאות את עצמכן עם המון שאלות ובלבול בנוגע להתפתחות תקינה אצל תינוקות וילדים? מוזמנות לסדרת המפגשים המדוברת עם כל הסודות וההכוונות הכי פרקטיות ומקצועיות.

שיתוף פעולה בין קניון רמות ועמותת "עלה" בירושלים המתקיים מידי שבוע בקניון מאפשר לאימהות צעירות לרכוש ידע וכלים מעשיים בכל הקשור להתפתחות הילד ומתן מענה מקצועי לשאלותיהן. כולן מוזמנות

לידת ילד בכלל, ותינוק ראשון בפרט, מהווה לעיתים אתגר המצריך תמיכה, ליווי ועזרה ליולדת כמו גם מענה לשאלותיהן בקשר לגידול הילד. לאחר לידה אימהות רבות יש תחושות מעורבות, לצד השמחה הגדולה וההתרגשות הנשים חוות עייפות גדולה ובלבול, ומתעוררות שאלות רבות סביב הטיפול בתינוק.

כדי לתת מענה לנשים לאחר לידה מתקיים בשבועות האחרונים שיתוף פעולה בין קניון רמות ועמותת "עלה" המאפשר לאימהות לאחר לידה להיפגש עם נשים רבות אחרות, הנמצאות במצב דומה ובאותו שלב, ומעניק להן כלים וידע מקצועי להתמודדות היומיומית שלהן כאימהות, ואשר יסייעו להן בטיפול ובגידול התינוק.

המפגשים מתקיימים ללא עלות אחת לשבוע בימי שלישי בקניון רמות, בין השעות 10:30-12:00 בבוקר, פתוחים לכל הנשים ועוסקים במגוון הנושאים הרלוונטיים לנשים לאחר לידה. המשתתפות מקבלות שובר לקפה ומאפה בעלות של 10 שקלים. ארבעת המפגשים הראשונים שכבר התקיימו נחלו הצלחה גדולה הרבה מעבר למצופה. כאשר המתחם היה מלא עד אפס מקום. כאשר במקביל מוצבת בקניון עמדה מקצועית של "עלה" המספקת ליולדות מענה להתייעצויות ושאלות בנוגע להתפתחות הילד. בכל שבוע מתקיימת הרצאה בנושאים שונים הנוגעים להתפתחות הילד וזו הזדמנות עבור נשים לאחר לידה לרכוש כלים מקצועיים ולשמוע על תחומים שונים הרלוונטיים עבורן.

בין הנושאים: ייעוץ שינה לתינוקות וילדים, שלבים בהתפתחות המוטורית התקינה אצל הילדים, מחלות ילדים שכיחות בחורף, כלים לעידוד שיחה ופיתוח שפה מגיל הרך, טיפול והחייאה במצבי חירום לתינוקות ולילדים, כלים להתמודדות עם אמירות מהסביבה הרחוקה והקרובה, סיגול אורח חיים בריא עבור אישה לאחר לידה, שימוש במשחק לפיתוח ושכלול מיומנויות תקשורתיות בגיל הרך, כלים להצבת גבולות לילדים, יחסי אחים וכלים להתמודדות שלהם עם לידת האח החדש, הדרכה בתהליך גמילה מחיתול ומוצץ, זכויות של אם בתקופת ההיריון ולאחר לידה, ובמפגש הסיום תתקיים גם סדנה לצילום ילדים. 

על התוכן המקצועי אחראי המרכז להתפתחות הילד של עמותת "עלה" בירושלים, שהינו יחידה התפתחותית מצליחה אשר נותנת שירותים הנוגעים להתפתחות הילד, כגון טיפולים פרא-רפואיים, (קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק ופיזיותרפיה), טיפולים רגשיים, הדרכות הורים ועוד. למרכז "עלה" ידע רב וניסיון מקצועי עשיר בעבודה עם הגיל הרך. בנוסף, גם קופות החולים השונות מפנות הורים לקבל ייעוץ מקצועי ב"עלה".

שלומית גרייבסקי, מנכ"לית מרכז "עלה" בירושלים אומרת: "עמותת "עלה" והיחידה להתפתחות הילד גאים להיות מהמובילים בתחום המקצועי של הדרכה וליווי התפתחות ילדים תקינה ובכלל. הידע המקצועי שלנו בטיפול באנשים עם מוגבלויות לצד שירותים מקצועיים ביחידה להתפתחות הילד. מאפשר לנו לתת מידע מקצועי לכל ההורים. פרויקט מיוחד זה, פועל תחת האמונה של מרכז "עלה" בירושלים בשותפות הקהילה ובנתינת מקום שווה לאנשים עם מוגבלויות, והובלת דרך בתחום מקצועות הבריאות. כקניון חברתי אנו רואים בקניון רמות שותפים הטבעיים לפרויקט המוצלח. תגובות הנשים המשתתפות, נרגשות מאד והצפייה למפגשים הבאים מוכיחות כי אנו נותנים מענה לצורך אמיתי של הנשים".

שרי שפירא מנהלת הפרסום של הקניון מספרת כי "שיתופי פעולה עלה ועם מטרות חברתיות התורמות לקהילה הן יעד אסטרטגי עבורנו, מתוך הרצון להתחבר לקהילה ולתרום לפרוייקטים המקדמים מודעות בנושאי בריאות או כל דבר חשוב אחר. הקונספט הזה של שילוב בין חוויה לאימהות באמצעות ישיבה במקום נעים על קפה ומאפה, בתוספת סדנאות עשירות בתחומי ידע חשובים הוא קונספט מנצח בשילוב של הקהילה ברחבי הקניון".

 צילום: עמותת עלה

 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה