קק"ל מזמינה את הקהל הרחב לחגוג באירועי ט"ו בשבט ברחבי הארץ



ט"ו בשבט, חג הנטיעות הוא יום חגה של קק"ל אשר מזמינה את הציבור הרחב להשתתף בעשרות אירועים לציון 70 שנה למדינה בסימן "נוטעים נגד השנאה – נוטעים תקווה ישראלית" הפתוחים לקהל הרחב ללא תשלום

האירועים השונים כוללים סדר ט"ו בשבט, נטיעות וסיורים בשיתוף פעולה עם תלמידי בתי ספר יהודים ערבים ובדואים, דתיים וחילוניים. במסגרת הפעילות יעסקו התלמידים בסוגיות הקשורות למורכבותה של החברה הישראלית, קירוב לבבות למען העתיד והתקווה הישראלית.

הטקס המרכזי יתקיים ביום ראשון (21.1.18 ) במרכזו צעדת תנועות הנוער ונטיעות ביער אשתאול, לטרון ונווה שלום. במסגרת האירוע יחשפו מדריכי תנועות הנוער לערכי קק"ל ולתכני ט"ו בשבט. באירוע ישתתפו כ- 400 מדריכים של כל תנועות הנוער אשר ביאו נטיעות של כ- 300 שתילים ביער אשתאול וסדר ט"ו בשבט בהנחיית מדריכי קק"ל. הפעילות תכלול יציאה לסיור ממנזר השתקנים ועד נווה שלום.

להלן מגוון אירועי קק"ל לרגל ט"ו בשבט:

"טע וסע" - נטיעות ביער אשתאול לקהל הרחב, יום שישי, 26.1.18 9:00.

קרן קימת לישראל מזמינה את הציבור לאירוע נטיעות חגיגי ביער אשתאול בו יערני קק"ל יקבלו את הבאים בשתילים ובדגלים.ההגעה באמצעות שאטלים בלבד מחניון יד לשיריון- לטרון. מומלץ להגיע עם נעלים סגורות ומכנסיים ארוכים.

סיור לפארק יער שהם: ביקור בחורבת תנשמת המחודשת, מונגש לכסאות גלגלים, יום שישי, 26.1.18, 10:00-12:30

הסיור יצא ברכב פרטי בדרכי הנוף הקסומות של פארק יער שהם, אחד מהיערות הקהילתיים  האהובים על המטיילים במרכז הארץ. המטיילים יבקרו בחורבת תנשמת, שבה התגלו שרידי כנסייה ביזנטית ובה רצפת פסיפס מרהיבת עין, שרידי בית בד ובריכת אגירה שנחצבה על יסודות מחצבה קדומה. קק"ל הנגישה לאחרונה את האתר לאנשים עם מוגבלויות.

פארק יער שהם מציע נקודות תצפית מרהיבות על מורדות השומרון במזרח ומרחבי מישור החוף במערב. המטיילים יוכלו להשתכר מריח פריחת שבט שצובעת את היער בשלל צבעים.

נקודת המפגש תהיה בכניסה לפארק יער שהם מכיוון אזור התעשיה ח.מ.ן ( חבל מודיעין)

משך הסיור כשעתיים וחצי והוא מותאם לאנשים עם מוגבלות המרותקים לכיסאות גלגלים.

הסיור הינו ללא תשלום מותנה בהרשמה מראש בקו ליער 1800-350-550

 

"כך הולכים השותלים"נטיעות ביער עין כרם לגולשי מוטקה, יום חמישי, 1.2.18 9:00.

לכבוד ט"ו בשבט, קרן קימת לישראל ואתר מוטק'ה מזמינים את גולשי מוטקה ליום נטיעות ביער עין כרם שבירושלים. היציאה מתחנת הרכבת מרכז ברחוב ארלוזורוב בשעה 9:00.
הנוטעים יצאו לכיוון אתר הנטיעה ביער עין כרם. במקום יערך טכס ברכות ונטיעת עצים.
המשך בסיור במבואות ירושלים והיערות סביב.
האירוע לנרשמים בגיל 55+ .
להרשמה במוקד "קו ליער" בטלפון 1-800-350-550. 

"יער ירושלים מסביב לבית זית"סיור מס 7 בסידרת סיורים ביער ירושלים, יום שישי, 2.2.18 9:00-12:30.

סיור שביעי בסדרת סיורים בנושא יער ירושלים בנושאי אקולוגיה, גיאוגרפיה, מורשת האדם, ניהול יער, זואולוגיה, קהילה ביער, חינוך סביבתי.
הסיור "יער ירושלים מסביב לבית זית" עם מדריך מומחה. אורך המסלול כשלושה קילומטר.
ההרשמה מראש בתשלום במרכז ציפורי בטלפון: 02-6753002

" כי האדם עץ השדה"- סדנת גרפולגיה של ציורי עצים- או מה אומר עלי העץ שאני מצייר?, "מרכז שדה נס הרים",

יום חמישי 1.2.18 18:00-20:00 ו- 20:00-22:00

אירוע תרבות למבוגרים לכבוד ט"ו בשבט ,המחבר את ה"אני" עם העץ שלי שאני מצייר.

במפגש המשתתפים יציירו עצים וילמדו בדרך חווייתית על העץ, מהפן הבוטני והן מהפן הגרפולוגי .האדם הוא למעשה עץ השדה, והציור שמצייר משקף את אישיותו.

הסדנא תועבר ע"י גרפולוגית מוסמכת המתמחה בניתוח ציורי עצים.

במקום יוגשו שתיה חמה ועוגיות.

מחיר :30 ₪ למשתתף. עד 30 איש בסדנא. רישום מראש במוקד קק"ל "קו ליער" 1800-350-550

יער בן שמן:  "מזרע לעץ"- מותאם ללקויי ראיה, יום שישי 16.2.18, 10-12:30

הסיור יתחיל במדור הזרעים של קרן קימת לישראל. במדור מפיקים בתהליך מורכב את הזרעים מפירות שנאספו ביערות ומכינים אותם לקראת הנבטתם במשתלות. אנשי המדור יסבירו כיצד בוחרים עצים מצטיינים, כיצד אוספים את הפירות, מנקים ומאחסנים אותם. מהזרעים האלה צומחים היערות בישראל. 

בסיום הביקור ימשיכו המטיילים למעבה יער בן שמן ויפגשו את העצים בכבודם ובעצמם. המשך הסיור לאורך דרכי הנוף שביער בן שמן ובהן גם דרכים פחות מוכרות לקהל. בהמשך ביקור בחניון ע"ש מוריס קאופמן המותאם ללקויי ראיה, לאורכו צמחי תבלין מיוחדים ושילוט בכתב ברייל. באם יוותר זמן יבקרו המטיילים בחניון המוזיקלי המותאם לכל המשפחה.

נקודת מפגש לסיור תהיה במדור זרעים- בכניסה למושב בית נחמיה. הסיור צפוי להימשך כשעתיים וחצי והנסיעה לאורך כ-15 ק"מ בדרכי עפר עבירות לרכב  פרטי.

הסיור הינו ללא תשלום מותנה בהרשמה מראש בקו ליער 1800-350-550.

 

תמונה: אבי הירשפילד 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה