בגן הדו לשוני בנווה יעקב נערכים לשנת הלימודים הבאה



ב"גן שמחה" הממוקם במנהל הקהילתי נווה יעקב של החברה למתנסים, נמצאים בשיאה של השנה הנוכחית, וכבר החלו להיערך לקראת שנת הלימודים הבאה: צוות הגן בונה בימים אלה מערך מפגשי הדרכה יחודי להורי הגן, תוך שימת דגש על חינוך ושימור מספר שפות אותם דוברים הילדים

בגן הדו לשוני בנווה יעקב נערכים לשנת הלימודים הבאה ביצירת מפגשי הדרכה חדשניים להורים.

ב"גן שמחה" הממוקם במנהל הקהילתי נווה יעקב של החברה למתנסים, נמצאים בשיאה של השנה הנוכחית, וכבר החלו להיערך לקראת שנת הלימודים הבאה: צוות הגן בונה בימים אלה מערך מפגשי הדרכה יחודי להורי הגן, תוך שימת דגש על חינוך ושימור מספר שפות אותם דוברים הילדים. המפגשים יועברו על ידי אנשי מקצוע שונים: קלינאיות תקשורת, מנחות הורים, גננות, דוקטורנטים מאוניברסיטת בר אילן העוסקים בפיתוח וקידום דו לשוניות בגיל הרך ועוד, אשר ייפגשו עם ההורים לאורך השנה, יקנו להם כלים חינוכיים ויסייעו בלבטים שעולים בקרב ההורים.

הגן הנו גן דו-לשוני, אשר הילדים בו דוברי עברית ורוסית, על כן הוא נותן מענה הן למשפחות עולים והן ל'צברים', כאשר הילדים משמרים את שפת האם ומפתחים אותה לצד תיווך בין השפות השונות ולימודי תרבות ישראלית. כך, הילדים לומדים על התרבויות השונות אך גם על שילוב של השונה בחברה הישראלית. כיום, מציע הגן חוגי ריתמיקה, חיות ואנגלית, לימודי שפה באמצעות 'נציגים לכל שפה'- שיטה אשר פותחה על ידי מקימת הגן אינה בליצקי- שהכניסה את הגן לפורום הבינלאומי 'יורולוג' המעודד את שימור השפה הרוסית ברחבי העולם, כחבר הישראלי המוביל והראשון בפורום. לגן רשומים כיום עשרות ילדים מגילאי שנה עד חמש, בקבוצות גיל נפרדות, והוא מפוקח ומסובסד על ידי משרד החינוך כחוק.

דסי גורדון, מנהלת המנהל הקהילתי נווה יעקב, סיפרה כי "הגן הינו גן ייחודי בשכונה, המאפשר לילדים מרקעים שונים ללמוד האחד על השני. לאור מורכבות החינוך של הילדים, נציע מפגשי הדרכה אשר יוצעו להורים ויאפשרו להם להתמודד בצורה יעילה יותר עם התהיות והאתגרים שבחינוך ילד הדובר שתי שפות וגדל בשתי תרבויות."

לאה קופליק, מנהלת הגנים, סיפרה כי "עבורנו, כל ילד הוא יהלום ואנו רואות לנגד עינינו מטרה להתאים ליהלום את התכשיט הייחודי שיבטא את מלוא תפארתו. כך אנו שואפות לחנך ילדים בטוחים ובוטחים, עצמאים, מאושרים, סקרנים ובעלי כישורי חיים שיעזרו להם לכבוש פסגות, והסדנאות החדשות עם ההורים הם אמצעי נוסף אך מרכזי אשר יאפשר להם להגיע למטרה זו, בליווי שלנו."  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה