הדאטתון החינוכי של עיריית ירושלים



350 מורים, תלמידים ואנשי טכנולוגיה, יפָתחו במהלך מרתון בן 24 שעות, כלי לימוד טכנולוגים מותאמים אישית לכל תלמיד. הצוותים המובילים יזכו לתקציבי פיתוח, לליווי מקצועי ולהטמעת היוזמה במערכת החינוך הירושלמית, כבר בשנת הלימודים הקרובה

השבוע, בימים חמישי-שישי, 28-29 בדצמבר, יתקיים במוזיאון המדע בירושלים הדאטתון החינוכי. מדובר במרתון, שיזם מינהל חינוך בעיריית ירושלים (מנח"י) באמצעות זרוע החדשנות - ביתא מחנכים, במהלכו מתקיימת תחרות פיתוח בת 24 שעות. בתחרות ייקחו חלק כשלוש מאות וחמישים משתתפים, המחולקים לצוותים המורכבים ממורים, מורים ותלמידים, או רק תלמידים, אליהם מצטרפים אנשי טכנולוגיה ודאטה. המארגנים מאמינים כיפיצוח של הלמידה מותאמת אישית, היא פריצת דרך שתאפשר את קפיצת המדרגה בחינוך. בהתאם לכך הצוותים ינסו למצוא פתרונות לאתגר "כיצד משתמשים בפדגוגיה חדשנית מבוססת נתונים, כדי לבנות תכנית לימודים מותאמת אישית לכל תלמיד ותלמידה?"ארבעת הצוותים המנצחים יזכו לתקציבי פיתוח בשווי של 120,000 ש"ח, ליווי מקצועי והטמעה של היוזמה במערכת החינוך הירושלמית, כבר בשנת הלימודים הבאה.

הדאתטון מחולק לשלושה סבבי שיפוט, כאשר בכל שלב ינופו חלק מהיוזמות. לחצי הגמר יעלו עשרה צוותים ולגמר עצמו - שישה. ההכרזה על הזוכים תתקיים כחודש לאחר הדאטון ביום החדשנות במעמד ניר ברקת ראש עיריית ירושלים.

אביב קינן ראש מינהל חינוך אמר כי "ירושלים כבירת החינוך והחדשנות של ישראל מובילה אירוע יחיד מסוגו וחסר תקדים בהיקפו, שמציב בקדמת הבמה את הצורך להתאים את בתי הספר והחינוך לשנת 2017. המיקוד באירוע הוא ביוזמות שבאות מתוך בתי הספר וישפיעו ישירות עליו. התהליך המתרחש לקראת הדאטתון ובמהלכו, משקף את ההשקעה הגדולה של מינהל החינוך בעיריית ירושלים, לאפשר לכל תלמיד ותלמידה ללמוד ולהצליח במסגרות חינוך מצוינות, רלוונטיות ומשמעותיות."

זיו בר מנהל ביתא-מחנכים הסביר כי "היוזמה מתבססת על האמונה כי הרעיונות והפתרונות האמתיים מגיעים מ"השטח": מהמורים והתלמידים, שהם היזמים החינוכיים, החווים את הלמידה באופן יומיומי ומכירים את האתגרים ואת ההזדמנויות. יחד עם זאת, במינהל החינוך מבינים כי לא ניתן להסתפק רק ברעיונות טובים, אלא יש לוודא סיכוי היתכנות גבוהים, בעיקר בעולם הטכנולוגי ולכן משודכים ליזמים אנשי טכנולוגיה ודאטה, יועצים ומומחים בתחומים שונים".

ניר ברקת, ראש העיר ירושלים: "מערכת החינוך של ירושלים יודעת להתאים את עצמה לצרכים המודרניים והעדכניים ביותר שקיימים בשטח. הדאטתון החינוכי של העירייה נולד כי אני מאמין שכל מורה ומנהל, מתחיל או ותיק, יכול להעניק את הרעיונות המבריקים והיצירתיים ביותר לאתגרים הרבים שבפנינו." 

תמונה: שרה סולומון  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה