ברקת בתגובה להכרזת טראמפ: "ההכרה של טראמפ היא הכרזה היסטורית"



נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי הוא מכיר באופן רשמי בירושלים כבירת ישראל, חרף אזהרות הקהילה הבינלאומית. בתגובה ראש העיר, ניר ברקת "מדטבר בהכרזה היסטורית שמעבירה מסר ברור לעולם כולו שארה"ב עומדת לצד העם היהודי, מדינת ישראל וירושלים"

נשיא האמריקני דונלד טראמפ נאם אתמול (ד') נאום דרמטי והיסטורי ובו הודיע: "הממשל האמריקני מכיר בירושלים כבירת מדינת ישראל". טראמפ הצהיר כי הממשל יתמוך בפתרון שתי מדינות אם גם הצדדים יסכימו על כך.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת בתגובה להכרזת טראמפ: "ההכרה של הנשיא טראמפ בירושלים כבירת ישראל היא הכרזה היסטורית שמעבירה מסר ברור לעולם כולו שארה"ב עומדת לצד העם היהודי, מדינת ישראל וירושלים. כמחווה וכביטוי לידידות האמיצה בין העם האמריקאי לעם ישראל החלטנו להאיר הערב בצבעי דגל ארה"ב וישראל את חומות העיר העתיקה. העיר העתיקה, הכותל והר הבית במרכזם מסמלים יותר מכל את עוצמת הקשר והחיבור ההיסטורי של העם היהודי לירושלים למעלה מ-3,000 שנה. שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה".

 

יו״ר תנועת התעוררות והמועמד לראשות עיריית ירושלים עופר ברקוביץ על הכרזת הנשיא טרמפ: "תנועת התעוררות מברכת על הכרתו של הנשיא טראמפ וידידתנו הגדולה ביותר ארה"ב בירושלים כבירת ישראל. אנו מצפים כי בהמשך להכרה זו תועבר השגרירות כפי שהבטיח כבוד הנשיא. כעת על ממשלת ישראל להוביל ולהוות דוגמא. על הממשלה להשיב למעלה מ-160 יחידות ממשלתיות ועשרת אלפי עובדים הפועלים מחוץ לירושלים בניגוד לחוק יסוד: ירושלים בירת ישראל. השבתם של משרדי הממשלה לעיר תחזק באופן משמעותי את חוסנה הכלכלי והחברתי של העיר. בטרם נדרוש זאת מבעלות בריתנו בעולם עלינו לקיים את הנאמר: ״קשוט עצמך ואח״כ קשוט אחרים״, ויפה שעה אחת קודם".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה