אושר הקו הכחול עבור הרכבת הקלה בירושלים



מ"מ יו"ר הוועדה ומתכננת מחוז ירושלים, שירה תלמי-באבאי: "הקו צפוי לשפר באופן משמעותי את איכות החיים של תושבי העיר ירושלים ואת מערך התחבורה הציבורית בעיר"

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים, בראשות שירה תלמי-באבאי, החליטה לאשר את תוכנית הקו הכחול עבור הרכבת הקלה בירושלים.

אורכו של הקו הינו כ- 22 ק"מ והפעלתו מתוכננת לשנת 2023. הקו צפוי לעבור בשכונות רבות בירושלים, בהן רמות, מרכז העיר, גוננים, פת, מלחה וכן לאורך דרך חברון עד לשכונת גילה. הקו יתחיל בשכונת רמות, ימשיך למרכז העיר ויתפצל לשני שלוחות- האחת לגילה והשנייה למלחה הוא כולל מקטע של 9 ק"מ משכונת רמות למרכז העיר, מדרום למרכז העיר הקו מתפצל לשתי שלוחות, כל מקטע באורך כ-5.5 ק"מ. כמו כן, התוכנית כוללת הקמת מנהרה תת-קרקעית מתחת לשכונות ההיסטוריות במרכז העיר.

הוועדה החליטה לאשר את מתווה הקו, פרט למקטע הצפוי לעבור ברחוב עמק רפאים וזאת עד שצוות התכנון של עיריית ירושלים יציג חלופות נוספות עבור מקטע זה. עם הצגת החלופות והממצאים, תשוב הוועדה ותדון בתוואי. 

מ"מ יו"ר הוועדה ומתכננת מחוז ירושלים שירה תלמי-באבאי ציינה בעת ההחלטה: "מדובר בתוכנית המצעידה את העיר קדימה ותתרום לחיזוקה הכלכלי והחברתי של ירושלים. התוכנית מאפשרת לוועדה המחוזית לקדם את פיתוח העיר, תוך השענות על מערכת תחבורה ציבורית יעילה לצד פיתוח מוקדי תעשיה, תעסוקה ומסחר. הקו צפוי לשפר באופן משמעותי את מערך התחבורה הציבורית בעיר ואת הקשר בין חלקיה. עוד ציינה תלמי-באבאי: "לנגד עיניה של הוועדה עמדה חשיבותה הרבה של התוכנית והצורך במימושה המהיר לטובת כלל תושבי ירושלים".

חשוב לציין כי ועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית, התכנסה לחמישה ימי דיונים פומביים במסגרתם נשמעו עמדותיהם בעלי עניין בהם תושבים. הוועדה בחנה בכובד ראש את ההתנגדויות אשר הובאו בפניה ונתנה מענה לכל הטענות.

"הקו הכחול" מצטרף "לקו האדום" הפועל מאז 2012 ו"לקו הירוק" שתכנונו אושר בתחילת 2017 ונמצא בשלב התכנון המפורט לקראת ביצוע. כמו כן, במקביל למערכת הרכבת הקלה, הוועדה מקדמת בירושלים פרויקטים תחבורתיים משמעותיים נוספים, כגון הפרדה מפלסית בצומת הגבעה הצרפתית ומחלף בייט אשר יחבר את כביש 16, כביש הכניסה החדש לירושלים ועוד.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה