אין כמו רחוב יפו בלילות



החל מאתמול (ג') תאורת לילה מיוחדת על מבנים היסטוריים לאורך רח' יפו בירושלים

הארת לילה על גבי מבנים היסטוריים ומיוחדים הפכה לחלק בלתי נפרד ממופע הלילה של ערים מרכזיות רבות בעולם. החל מאתמול (שלישי), הואר גם רחוב יפו שבמרכז העיר ירושלים, באמצעות תאורת מבנים מיוחדת על בניינים ומונומנטים לאורכו. רחוב יפו הוא אחד הרחובות המזוהים ביותר עם ירושלים, עורק תנועה, מסחר ותרבות מרכזי בעבר ובהווה של העיר.

תאורת המבנים הינה מהחזיתות עצמן, מעמודי החשמולת (קאטנרי) של הרכבת ומעמודי תאורה עירוניים, והיא משתנה ממבנה למבנה – לעתים היא מאירה ומדגישה אלמנטים ארכיטקטוניים ואחרים בבניין ולעתים מדובר בתאורה ייחודית או כזו שמוקרנת עליו.

מדובר בפרויקט ביוזמת הרשות לפיתוח ירושלים והעירייה, בתקצוב משרד ירושלים ומורשת ובהוצאה לפועל של חברת עדן, שנעשה בשיתוף מלא עם בעלי הנכסים הפרטיים וחברת סיטיפס. עלותו נאמדת בכ-2.7 מיליון שקל.

חה"כ זאב אלקין, שר ירושלים ומורשת: "אני שמח להוביל את הפרויקט שיאיר את אחד הרחובות המרכזיים בעיר ירושלים שהיא אורו של עולם. נמשיך לקדם את העיר, להצעיד אותה קדימה כמוקד משיכה מרכזי לתיירים שבאים מכל העולם ולבסס אותה כעיר בירה מהמתקדמות בעולם במגוון תחומים".

ראש העיר ירושלים ניר ברקת אמר כי "לא סתם כתבו על ירושלים עיר עוטפת אור. השילוב של הלילה שמביא איתו אוויר הרים צלול כיין, המבנים ההיסטורים במרכז העיר המתחדש שהפך לאחד היפים בעולם, יחד עם התאורה המיוחדת שהוספנו ומבליטה את יופיה של בירתנו, הופכים את החוויה הירושלמית לאחת החוויות המרגשות ביותר. אני מזמין את כולם להגיע למרכז העיר וליהנות מירושלים שלא מפסיקה להתפתח".

אייל חימובסקי, מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים, ציין כי "ירושלים מצטרפת הערב לערים רבות בעולם שהן בעלות היסטוריה מפוארת והווה תוסס ומתחדש, המקפידות על הארת לילה איכותית ואומנותית של מבנים ומונומנטים היסטוריים. מדובר לא רק בתאורה חדשה אלא גם בדרך חדשה להציג בפני תושבי העיר והמבקרים בה תחנות בעברה של ירושלים."

מנכ"ל עדן, החברה לפיתוח כלכלי של ירושלים, אלון שפייזר: ״ירושלים ממשיכה להוביל את פיתוח המרחב הציבורי- לרווחת תושביה ועם ישראל כולו. כל מי שמסתובב ברחוב יפו בלילות האחרונים לא יכול שלא להתרגש מהחוויה הייחודית המשלבת את ההיסטוריה של העיר עם חדשנות טכנולוגית. השילוב הזה מביא עמו נראות חדשה לחלוטין למרחב כולו וכתוצאה מכך גם חווית שוטטות מקורית . מעבר לשדרוג החיצוני, אלו בדיוק הפעולות שיש בכוחן להגביר את קצב המגיעים לרחוב ואת היקפי המסחר באזור״.

 תמונה: אורן בן חקון 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה