חנוכה במוזיאון ידידי ישראל



מוזיאון ידידי ישראל בירושלים הינו אטרקציה נהדרת לבילוי עם המשפחה, הסיור במוזיאון כולל בתוכו גם ערך חינוכי ומוסרי חשוב מאוד. במהלך חופשת חנוכה מוזיאון ידידי ישראל בירושלים מציע מבצע אטרקטיבי

מוזיאון ידידי ישראל ממוקם במרכז העיר, לב ליבה של ירושלים. צמוד לנחלת שבעה ול"כיכר החתולות".

המוזיאון מציג רובד נוסף בסיפור הציוני ובדרך להקמת מדינה, ומביא את סיפורי הגבורה של ידידי ישראל הלא יהודים לדורותיהם שתמכו בציונות ועמדו לצד היהודים לאורך ההיסטוריה. הסיפור מסופר על ידי קפיצה בין תקופות זמן שונות שבכל תקופה מוצגות הדמויות שעמדו לצד היהודים ובתרומתם עבור העם היהודים והקמת המדינה היהודית

באמצעות טכנולוגיה פורצת דרך, נחשפים הסיפורים במסע מרתק בזמן מימי המקרא ועד המאה ה-20, בדגש על אהבתם של ידידי ישראל לציונות ועל הקשר המתחזק לאורך השנים בין יהודים וחברים רבים מסביב לעולם.

במוזיאון ישנם מיצגים המשלבים טכנולוגיות תלת ממדיות, מסכי מגע מרהיבים, והכל תוך שימוש באלמנטים טכנולוגיים ייחודיים המתקדמים בעולם, לרבות פיתוח טכנולוגי אור קולי ייחודי, שפותח במיוחד עבור המקום.

המוזיאון נפתח בספטמבר 2015, בהשקעה של מאות מיליוני ₪. מייסד המוזיאון הינו ד"ר מייק אוונס, סופר ועיתונאי אמריקאי.

עד מותו בספטמבר 2016, בראש חבר הנאמנים הבינלאומי שלו עמד הנשיא התשיעי של מדינת ישראל, שמעון פרס ז"ל. בראש חבר הנאמנים הישראלי עומד האלוף (במיל') יוסי פלד.

המוזיאון התיירותי חוויתי הוקם בבניין עתיק שעבר שימור והתאמה ארכיטקטונית, תוך שמירה על החזית האותנטית מבחוץ, ושימוש בקונספט עיצובי חדשני של חלל הפנים.   ניכר כי בעבודות השימור והבנייה האדריכלית, דרך מערכת מולטי – מדיה חדשנית, ועד למיצגים הייחודיים דוגמת דמויותהעץ המרשימות, ציורי הזכוכית, עבודת האנימציה, הצילומים, מיצגי התלת ממד, אפקטים מיוחדים של אור וצל ופסקול מקורי שהולחן במיוחד – נוצרת חוויהייחודית של הסיור במוזיאון.

הכנת המוזיאון כללה עבודה של מומחים שהוציאו תחת ידם בזמן שיא של 18 חודשים- מוזיאון חדשני במיוחד.

אחת ממטרותיו של המוזיאון הינו להעלות על נס את פועלם של חסידי אומות העולם ואת המורשת שלהם - להיות גשר ולחבר בין אנשים מרחבי העולם,  להנחיל ולקדם  ערכים של חברות, סובלנות, הומניות וכיו"ב. בנוסף, המוזיאון גם פועל כדי לעורר קהלים בעולם לתמיכה במדינת ישראל.

המוזיאון הוא פלא טכנולוגי והראשון בעולם שעושה שימוש בטכנולוגיית 45 מראות תלת ממד מצוירות לצד מיצג אור קולי ייחודי, שפותח עבור המקום.  הוא כולל תערוכות ומיצגים בטכנולוגיות המתקדמות מסוגן בעולם, לרבות מיצגי תלת ממד ופיתוח טכנולוגי אור קולי ייחודי, שפותחו במיוחד עבור המקום.

אחד ממיצגי המוזיאון שם דגש על הצלת יהודים בשואה ותרומתם של חסידי אומות העולם והוא מדגיש את הקשר לציונות ומעלה על נס את פועלם של מי שסייעו לעם היהודי במרוצת הדורות האחרונים, ימי המנדט הבריטי, תקופת השואה ועד להקמתה של מדינת ישראל.

הסיור במוזיאון מתחלק ל-4 קומות ו-7 חללים שונים וכולל את המעלית החיצונית הכי גדולה במזרח התיכון.

בכניסה יש את בית הקפה ההיסטורי עם חצר בית הקפה (אחד משבעת המבנים הראשונים שנבנו בנחלת השבעה. בניין לשימור).

למעלה מ-100,000 מבקרים עברו בשורות המוזיאון רק בשנה הראשונה לפעילותו ומעל 28 מיליון חברים ברחבי העולם, הביעו את תמיכתם במוזיאון ופועלו באמצעות הרשתות החברתיות.

 כתובת המוזיאון: מוזיאון ידידי ישראל, רחוב יוסף ריבלין 20 (ליד כיכר החתולות) ירושלים.

הסיור במוזיאון הוא בליווי מדריך בלבד ובתיאום מראש:

[email protected] או בטלפון: 02-5329400

במהלך חופשת חנוכה מוזיאון ידידי ישראל בירושלים מציע מבצע אטרקטיבי:

  • כרטיס כניסה משפחתי ב-100 ₪ בלבד (שני מבוגרים + עד 3 ילדים)
  • כרטיס ילד ב-50% הנחה (מותנה בליווי מבוגר).
  •  כל משפחה רשאית לבחור את המבצע המשתלם ביותר עבורה.

 תמונה: יח"צ 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה