סיעת התעוררות פרשה מהקואליציה, עופר ברקוביץ יתמודד לראשות העיר



במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום (ב') הודיעו חברי סיעת התעוררות כי הם פורשים מהקואליציה. עופר ברקוביץ, יו"ר תנועת התעוררות הודיע גם על ריצתו לראשות העיר "דרוש לירושלים מודל אחר של מנהיגות"

אחרי לא מעט מאבקים ממושכים עם ראש העיר, ניר ברקת. סיעת התעוררות הודיעה היום (ב') כי הם פורשים מהקואליציה.

עופר ברקוביץ, יו"ר סיעת התעוררות בירושלים אמר היום (ב') "זו הייתה שותפות אסטרטגית וראש העיר בחר לוותר עליה, בצער רב אבל עם תקווה גדולה התעוררות עוזבת היום את הקואליציה זה מהלך קשה וכואב. אבל צריך לדעת ברגע האמת להגיד עד כאן וזה מה שאנחנו עושים היום. דרוש לירושלים מודל אחר של מנהיגות". 

עוד הוסיף "אחרי שנים של עשייה ירושלים צריכה התעוררות, אני אתמודד לראשות העיר. נמאס לראות אנשים שלא מוכנים להשקיע בעיר. אנחנו חושבים אחרת, יש לנו יכולת לייצר קשת של רחבה של אנשים ולדאוג לאחר. הריצה שלי לא תהיה ריצה של איש אחד, זו תהיה ריצה של ציבור ירושלמי רחב. אני לא מחוייב לשום אינטרסים מפלגתיים- התעוררות לא מזוהה עם אף מפלגה פוליטית, יש לנו רק אינטרס אחד וזו העיר ירושלים". 

חברת מועצת העיר עינב בר: "אנחנו לא מוכנים לוותר על ירושלים. לא וויתרנו עליה לפני 10 שנים וגם לא היום במשבר בנוכחי. אנחנו אוהבים את ירושלים. אוהבים לקחת אחריות ולהוביל מהפכות. כך פעלנו בתשע השנים האחרונות.
לצערנו, בשנה האחרונה העיר איבדה כיוון. ניר בחר ברית אסטרטגית חדשה על פני הברית הציונית, הפוגעת בצורה קשה בתושבי ירושלים.  ניר בחר בליכוד על פני ירושלים. בחר באינטרסים האיישים על פני האיטרסיים של תושבי העיר.
אנחנו גם אז לא וויתרנו, גם לא לאור ההסכם לחלוקת ירושלים. נלחמנו, ניסינו לפתור את המשבר אך ניר היה בשלו, נאבק בנו בכל הכח ונקט בצעדים ביריוניים וקיצוניים על מנת להצר את צעדינו דבר אשר פגע בסופו של דבר בתושבי ירושלים. 
היום, יש לנו משימה להחזיר את התקווה לירושלים ולהחזירה אותה למסלול. אני בטוחה שיחד איתכם, תושבי ירושלים, נבנה ירושלים טובה יותר, ערכית, מחוברת וישרה. מגיע לכם יותר.״
מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "מצער ומאכזב מאד לראות איך סיעה שהתחילה את הדרך עם כוונות טובות מחליטה בגלל שיקולים אישיים וקטנים לקחת חלק בקומבינה פוליטית של כחלון על גבם של תושבי ירושלים. 
אלף תירוצים וניסיונות סרק להציג את פרישתם מהקואליציה כמהלך ערכי לא יכסו על הבושה בהחלטתם לדון עם כחלון על קבלת תקציבים לא לירושלים, אלא לקמפיין הבחירות של התעוררות. כל זאת בתמורה לבגידה במאבק הצודק שמוביל ברקת להפסקת הקיפוח של הירושלמים על ידי כחלון והאוצר. ראש העיר והנהלת העיר ימשיכו בעשייה ובמהפכה האדירה שעברה ירושלים בשנים האחרונות כעיר צומחת, פתוחה וסובלנית שצעירים וכל הציבורים בעיר רואים בה את ביתם".
 
גורמים בעירייה הוסיפו כי "זוהי שירת הברבור של תנועה שהפכה מהתעוררות  להתפוררות, ומנסה לאסוף את שבריה. חבר מועצה מטעמם שהיה אחראי על מניעת עזיבת צעירים עזב את ירושלים, מחליפו נכנס לכלא על מעשה מגונה וחברה נוספת הושעתה מתיקה על ידי היועץ המשפטי עקב חשש חמור לניגוד עניינים. לא אלו הסטנדרטים שהציבור מצפה מנבחריו".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה