הדסה: פגייה חדשנית לטיפול נמרץ ביילוד



פגייה חדשה לטיפול נמרץ ביילוד בבית החולים הדסה עין כרם. היחידה, ממוקמת בבניין אם וילד, בקירבה אל מחלקות היולדות השונות

בהדסה נחנכה פגייה חדשה לטיפול נמרץ ביילוד בבית החולים הדסה עין כרם. בנוסף ליחידה זו, ממשיכה לפעול יחידת ההמשך בפגייה, יחידת הביניים, המאפשרת טיפול, השגחה והכנה של התינוקות ומשפחותיהם לקראת השחרור הביתה.

פרופ' סמדר אבן טוב, מנהלת יחידת פגים ויילודים בהדסה עין כרם, מסבירה על ייחודה של הפגייה החדשה: "היחידה מונה שמונה עמדות טיפול נמרץ שתשתיתן כוללת לא רק ציוד מתקדם המותאם למטופלים הצעירים שלנו, אלא אף מאפשרת למשפחות להיות צמודות לתינוקות ולקחת חלק פעיל בטיפול בהם, גם כאשר הם שוהים במסגרת טיפול נמרץ (family care center), כמדיניות מאוד ייחודית וחדישה בעולם". "יחידה זו היא ראשונה מסוגה בארץ", מדגישה פרופ' אבן טוב, "ונמצאת בחזית העולמית באופן תפיסת הטיפול המודרני ביילודים חולים. בכל חדר שוהה פג אחד בלבד, דבר המאפשר תנאי טיפול נאותים, מתקדמים, וכן הפחתה משמעותית בסיכון לזיהומים".  

 
פרופ' בני בר-עוז, מנהל המחלקה ליילודים וטיפול נמרץ ביילוד במרכז הרפואי הדסה: "יש סמליות גדולה בכך שבהדסה השקנו את הפגייה החדשה עם פתיחת השנה החדשה. היעדים שלנו בפגיות של בית החולים הדסה, הם המשך הובלת הטיפול בפגים, במצויינות, במסירות ובמקצועיות מהגבוהות בארץ. ברשותינו הצוותים הטובים ביותר, המיכשור המתקדם ביותר ועם פתיחת הפגייה החדשה – גם התנאים הטובים ביותר לפגים ולבני המשפחות".
 
במעמד חנוכת הפגיה החדשה, הודה פרופ' בר- עוז לכל הגורמים בבית החולים אשר הביאו למעמד החשוב והמרגש.  "בנוסף לתודות להנהלת הדסה, אל לנו לשכוח להודות לצוותים הרבים שהשקיעו את כל מרצם וכשרונם והביאו את הפרויקט החשוב הזה להשקה זו על פי לוחזמנים מאתגר במיוחד. אנשי הבינוי, המחשוב, התקשורת, אנשי ההנדסה הרפואית, האמרכלות, החשמלאים , צוות התזונה, צוותי הטיפול הנשימתי צוותי הניקיון הקפדניים וכמובן הצוותים הסיעודיים והרפואיים שבדקו ווידאו כי המקום יתן את המענה הטוב ביותר שבנמצא למטופלים הקטנטנים ביותר שלנו".
 
בתמונה, הפגייה החדשה- באדיבות דוברות הדסה 
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה