סוכות בבית הנשיא



כבכל שנה בסוכות, נשיא המדינה ורעייתו פתחו את שערי משכן הנשיא ויארחו במהלך היום את אזרחי ישראל בסוכתם. נשיא המדינה למבקרים ולציבור הנכים שהגיע אל המשכן: "בית הנשיא הוא הבית של כל אזרחי מדינת ישראל"

בשעות אלה, אלפים פוקדים את בית הנשיא, שבכל שנה בסוכות, פותח את שעריו לאזרחי ישראל. נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ורעייתו נחמה, פתחו הבוקר (ב') את שערי משכן הנשיא וכמיטב המסורת יארחו במהלך כל היום ועד השעה 16:00, את אזרחי ישראל בסוכתם שעומדת השנה בסימן "חוגגים 70 בסוכת הנשיא עם אחינו בתפוצות". השנה נערך האירוע בשיתוף משרד התפוצות וכולל מגוון פעילויות לכל המשפחה הנושאים מידע על הקהילות היהודיות בארצות תבל ובהם סוכה מעופפת, גלויות תיאטרון מספרות, מיצגי "גיבורים" - דמויות של אישים פורצי דרך בהיסטוריה של העם היהודי, יצירת אילנות יוחסין ועוד.

הנשיא הזמין את אזרחי ישראל להגיע ולהתארח בסוכתו ואמר: "אל הבית הזה מגיעים בדרך כלל ראשי מדינות, שגרירים ונכבדים שונים, אבל היום הבית הזה זוכה לביקורם של האנשים להם הוא שייך ואשר אותם הוא משרת. בית הנשיא הוא הבית של כל אזרחי מדינת ישראל, כל מי שנמצא כאן הוא גם מארח וגם אורח."

הנשיא קידם בברכה מיוחדת את ציבור הנכים שהגיע אל המשכן ואמר: "אני מקדם בברכה מיוחדת את האורחים החשובים שלנו, הנכים היקרים בבחינת שבט אחים גם יחד- כולנו ערבים זה לזה!".

הנשיא התייחס לנושא הסוכה הפתוחה העומד בסימן יהדות התפוצות, ואמר: "מכל תפוצה בה שהינו בשנות הגלות - הבאנו איתנו עושר תרבותי עצום כששבנו לארצנו. כך יש לנו כאן היום פסיפס מגוון ומדהים של כל השבטים. גם היום, מחצית מבני ומבנות העם היהודי נמצאת בתפוצות והשנה בחרנו לארח אותם באופן סמלי כאן בסוכת בית הנשיא." הנשיא הוסיף ואמר כי: "לסוכה בבית הנשיא תפקיד חינוכי, ללמד את הדור הצעיר שחי בארץ על יהדות התפוצות ועל חשיבותה ותרומתה לאנושות, כחלק מהכרת ההיסטוריה של העם היהודי. אנחנו רוצים שאזרחי ישראל יכירו את יהדות התפוצות על שלל גווניה. הקשר של עם ישראל לציוֹן לא פסק לרגע, וגם היום, יהודים החיים בתפוצות יודעים ומבטאים כל הזמן את הקשר שלהם ל"נמל הבית" - למדינת ישראל ולארץ ישראל. כפי שהאתרוג זקוק לערבה והלולב להדס, כך הקשר בין כל שבטי ישראל ותפוצות ישראל חשוב לשני הצדדים יחד. את הקשר הזה צריך לטפח ולבסס על הדדיות והיכרות. אני מברך אתכם בברכת חג שמח, ומאחל לכולנו שסוכתנו תהיה סוכת שלום והקשבה אמתית וכי נזכה לשנה ברוכה, שנת פריחה ושגשוג.

בטרם פתח בית הנשיא את שעריו, נשיא המדינה סייר במתחם הפעילויות בגינת בית הנשיא ובמוקדי הפעילויות השונים בבית הנשיא.

צילום: מארק ניימן/ לע"מ

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה