קונצרט מיוחד בכנסיית המשיח



מי שחשקה נפשו בחוויה מוסיקלית יוצאת דופן מוזמן לבקר ולהאזין לקונצרט מיוחד במסגרת פסטיבל מוסיקה ווקאלית המתקיים בימי שישי בצהריים בכנסיית המשיח

ביום שישי , 13 באוקטובר בשעה 12:30 יתקיים בכנסיית המשיח בשער יפו בעיר העתיקה בירושלים, קונצרט מיוחד של מוסיקה ווקאלית שבה ינגנו וישירו את  היצירה "סטאבט מאטר"  Stabat Mater מאת ג'ובאני פרגולזי בביצוע זמרות האופרה אולגה סנדרסקי, וסבטלנה סנדלר עם הפסנתרנית בלה שטיינבוק. בנוסף יבצע ההרכב יצירות נוספות מהתקופה. הקונצרט הוא במסגרת פסטיבל "מגוון מוסיקה ווקאלית" בהפקת בייבסקי בע"מ ובסיוע המרכז לקליטת אומנים עולים ותושבים חוזרים.

סְטָאבָּט מָאטֶר דולורוסה הוא מזמור קתולי מהמאה ה-13 שמקורו במסדר הפרנציסקני. המזמור  עוסק בסבלה של מרים בצפותה בבנה הצלוב. מקור שם המזמור בשורתו הראשונה - Stabat mater Dolorosa - עומדת האם מיוסרת. סְטָאבָּט מָאטֶר  הולחן על ידי מלחינים רבים ובקונצרט זה יושמעו קטעים מתוך הסטבאט מאטר של המלחין האיטלקי, ג’ובאני באטיסטה פרגולזי (Giovanni Battista Pergolesi), שקנה את עולמו ביצירת הפאר שנכתבה בשנת מותו – 1736 – כשהוא בן 26 בלבד ושבזכותה שמור לו מקום של כבוד בתולדות היסטוריית המוסיקה.

סבטלנה סנדלר היא זמרת אופרה (מצו סופרן) מוערכת ומפורסמת ושרה באופרה הישראלית בתל אביב. היא נולדה ברוסיה ועלתה לישראל. הופיעה עם כל התזמורות המובילות בארץ וכן בהפקות אופרה באיטליה, בבלגיה ובצרפת. אולגה סנדרסקי היא זמרת אופרה (סופרן) מוערכת ועטורת הישגים והיא מופיעה בעיקר באופרה בסין ובאיטליה. השנה היא מופיעה בקונצרט פתיחת העונה ה-80 של תזמורת ירושלים. בלה שטיינבוק היא פסנתרנית מפורסמת בעלת תואר מתקדם מהאקדמיה למוזיקה במינסק, ביילורוס, וניגנה באנסמבל הסולנים האוונגרדי במינסק. בשנת 1994 עלתה לישראל עם בעלה ובנה. היא ניגנה בקונצרטים ואולמות רבים בארץ וכן הופיעה באירופה, במזרח הרחוק, בקנדה ובארה"ב.

כנסיית המשיח היא פינת חמד קסומה בשער יפו, סמוך למוזיאון ומצודת דוד וליד תחנת המשטרה (הקישלה) בעיר העתיקה בירושלים. כנסיית המשיח היא הכנסייה הפרוטסטנטית העתיקה ביותר במזרח התיכון. היא הוקמה בירושלים בשנת 1849 כמבנה המודרני הראשון  של הקהילה בתחומי האימפריה העותמאנית. מאז ועד היום נחגגים בה אירועים של יהדות ונצרות. קונצרט המתקיים בכנסיית המשיח הוא אירוע מיוחד ומאפשר הצצה לכנסייה, לבית הארחה וביקור חינם במוזיאון הכנסייה מהתקופה העות'מאנית ובסגנון קולוניאלי ייחודי ויפה.

 

מחיר הקונצרט -  60 ₪. לאזרחים ותיקים 50 ₪ .

תמונה: יח"צ  

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה