משלחת של עשרות אנשי עסקים טורקים בירושלים



בצל המחלוקות בין ישראל וטורקיה, כשלושים נציגי לשכת המסחר הטורקית ביקרו בבירה. בפגישה שנערכה בין נשיא לשכת המסחר ירושלים לעמיתו הטורקי הכריזו השניים: "לא לחרם ולאיבה, כן לעסקים ולשת"פ"

ביום חמישי שעבר אירחה לשכת המסחר ירושלים בראשות נשיאה דרור אטרי משלחת של מקביליהם מהעיר הטורקית אדאנה. בראש המשלחת עמדו מנכ"ל לשכת המסחר בעיר מר בורה קוקאמן ונשיא לשכת יצרני הרהיטים וחבר הנהלת לשכת המסחר בעיר אדאנה יאלצ'ין אבצ'י.

בפגישה שהתקיימה במשרדי הלשכה בירושלים החליטו הצדדים על צעדים מעשיים לקידום האינטרסים המשותפים של חברי שני הארגונים. בין ההחלטות שהתקבלו- הקמת גוף משותף לשתי הלשכות אשר יקדם את קשרי המסחר בין עסקי שתי המדינות ברמה המידית,  וכן בפתיחת ערוצי התקשרות והחלפת מידע שיסייעו ליצירת הזדמנויות עסקיות עתידיות.

נשיא לשכת המסחר ירושלים דרור אטרי: "יש לנו כאן קרקע פוריה לעשיית עסקים טובים. לשכת המסחר ירושלים רואה חשיבות רבה בהעמקת הקשרים עם טורקיה. המגזר העסקי הוכיח לא אחת שלנגד עיניו קידום המסחר והכלכלה ובטוחני כי נגע יחדיו לקדם את היחסים בנינו בכיוון זה. במקום הזה לא מעניין אותנו הסכסוך הפוליטי, אנחנו מאמינים ששגשוג ושיתוף פעולה יכול לעשות טוב לשני הצדדים. אנחנו עמים קרובים, המנטליות שלנו קרובה, אנחנו מבינים אחד את השני היטב".

מנכ"ל לשכת המסחר של העיר אדאנה שבטורקיה בורה קוקאמאן: "ברצוני להודות לנשיא הלשכה מר דרור אטרי על האירוח, יש לנו עניין רב בהעמקת הקשרים עמכם להובלת להסכם סחר משותף. בכוונתנו לחזור לכאן בעתיד עם קבוצה גדולה בהרבה. עסקים ישראלים שירצו לעבוד איתנו יגלו פרטנרים טובים ואמינים. הקרבה הגיאוגרפית תאפשר לכם אספקה בזמן קצר ביותר מרגע ביצוע ההזמנה ועד לנחיתה של הקונטיינרים בחופי ישראל- בסך הכל יומיים של שיט. אנחנו מעוניינים בפיתוח קשרי מסחר עמכם וכן אנו גם מודעים ליתרונות של ישראל ועל כן מעוניינים בהחלפת ידע וניסיון שנצברו בין שני הצדדים"

נשיא ארגון יצרני הרהיטים בטורקיה ילצ'ין אבצ'י הוסיף: "תחת הארגון שלנו בלבד מאוגדים כאלף ומאתיים יצרני רהיטים. ההתמחות שלנו היא בריהוט קלאסי ושמרני. אנו מודעים לעובדה כי הטעם הישראלי הוא מודרני ומורכב יותר ועל כן התאמנו את פסי הייצור שלנו אליכם. יבואני רהיטים ישראלים שיצפו בקטלוגים החדשים שלנו ימצאו מוצרים ומחירים אטרקטיביים ביותר"

הוסכם בין הצדדים על הקמת צוותים לגיבוש מתווה לפעילות משותפת. בראש הצוות צוות הלשכה מינה הנשיא את סגן הנשיא עורך הדין ליאור כספי וכן את סגן הנשיא עו"ד חגי אברהמי וכן את רכזת האגף הבינלאומי רחל שור. ראש הצוות הטורקי יעמוד מנכ"ל לשכת המסחר אדאנה מר בורה קוקאמאן.

המפגש התקיים באווירה חיובית, בין לבין הועלו על הנס הקשרים רבי השנים בין העמים שאמנם ידעו לאחרונה מעט ירידות ועימותים אך גם מבלי לשכוח שנים רבות של כבוד, הערכה, שותפות גורל ותמיכה הדדית בתחומים רבים.  

נציגי שני הצדדים סיכמו את המפגש באיחולי חג שמח ושנה טובה והביעו תקווה כי תהיה זו תחילתה של ידידות עסקית מופלאה.

 

בתמונה: נשיא לשכת המסחר מר דרור אטרי יחד עם חברי המשלחת הטורקית  יו"ר לשכת המסחר והתעשייה של העיר אדנה בטורקיה בורה קוקמן - Bora Kocaman, ונשיא לשכת יצרני הרהיטים וחבר הנהלת לשכת המסחר בעיר אדאנה יאלצ'ין אבצ'י.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה