מדינת ישראל היא אחת המדינות המסוכנות להולכי הרגל מבין המדינות המתקדמות. מתחילת שנת 2017 נהרגו בכבישים  77 הולכי רגל – למעלה מרבע מתוך סך ההרוגים הכללי מתחילת השנה בישראל.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מסוכן ללכת במדינת ישראל. פעולה פשוטה כמו חציית כביש הפכה למסוכנת. אנשים מפחדים לחצות את הכביש מפחד שיפגעו ממכוניות, אופנועים ואופניים חשמליים. הפתרון הוא פשוט וזול – התקנת פס האטה לפני מעברי חציה מסוכנים תרסן את מהירות הנסיעה, עוצמת הפגיעה תהיה קטנה יותר וסיכויו של הולך הרגל לשרוד יעלו. האחריות היא של משרד התחבורה והרשויות המקומיות לאתר את אותם מעברי חציה מסוכנים ולשפר את התשתית בהם. אסור לחכות להרוג הבא.

סקר חדש שערכה עמותת אור ירוק באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות" חושף כי הולכי הרגל בישראל מודעים לסכנה הישראלית הזו ומאד מפחדים ממנה. הסקר נועד לבחון את מידת הביטחון שחש הציבור בעת מעבר במעבר חציה בכביש, ואת שיעור האנשים שנפגעו או שמכירים אנשים שנפגעו או כמעט נפגעו בעת מעבר חציה בכביש.

מסוכן ללכת בתל אביב וירושלים

 47% מתושבי תל אביב והמרכז דיווחו כי בשנה האחרונה הם או מישהו שהם מכירים נפגע או כמעט נפגע כשחצה את הכביש בעבר חציה.

47% מתושבי ירושלים והאזור דיווחו כי בשנה האחרונה הם או מישהו שהם מכירים נפגע או כמעט נפגע כשחצה את הכביש בעבר חציה

 43% מתושבי השרון דיווחו כי בשנה האחרונה הם או מישהו שהם מכירים נפגע או כמעט נפגע כשחצה את הכביש בעבר חציה.

40% מתושבי חיפה והצפון דיווחו כי בשנה האחרונה הם או מישהו שהם מכירים נפגע או כמעט נפגע כשחצה את הכביש בעבר חציה.

 36% מתושבי באר שבע והדרום דיווחו כי בשנה האחרונה הם או מישהו שהם מכירים נפגע או כמעט נפגע כשחצה את הכביש בעבר חציה.

מהסקר עולה עוד, כי 42% מהנשאלים דיווחו כי הם או מישהו שהם מכירים נפגע או כמעט נפגע כשחצה את הכביש במעבר חציה בשנה האחרונה: 15% דיווחו כי הם נפגעו או כמעט נפגעו כשחצו את הכביש, 20% דיווחו כי אדם שהם מכירים נפגע או כמעט נפגע כשחצה את הכביש  ו-7% דיווחו כי גם הם וגם אדם שהם מכירים נפגע/ כמעט נפגע כשחצה את הכביש במעבר חציה בשנה האחרונה (סה"כ 42%). כמעט אחד מכל שני נשאלים הודה כי הוא חש לא כל כך בטוח או כלל לא בטוח כשהוא חוצה כביש במעבר חציה.

 

תמונה: אור ירוק