לשפוך אור על המטבח בעזרת וילונות יוקרתיים



כאשר ניגשים לעיצוב המטבח, חושבים על מספר דברים כמו הסגנון העיצובי של המטבח, החומרים שהארונות יהיו עשויים מהם, איזה ריהוט יהיה אפשר להכניס למטבח, כמו שולחן אוכל, כיסאות ומדפים שונים, מה מוצרי החשמל הנדרשים ואיך כל אלה ישתלבו בעיצוב הכללי, מה יהיה הגוון של משטח העבודה ועוד.

 

אך אחד הפריטים שחומק לעיתים מן העין והמחשבה, הוא וילון יוקרתי למטבח שכן הוא זה שעוטף ושופך הרבה אור לכל החלל של המטבח ומעניק הרבה הדר ויוקרה למטבח.

וילון למטבח – האם יש בו צורך?

וילון נתפס כאריג שהוא אוורירי ומתנפנף בכל משב רוח. המטבח לעומת זו  נתפס כמקום שיש בו הרבה אדים, נתזים של תבשילים ומגוון של חומרים שמנוניים שמשאירים כתמים השונים. השילוב בין השניים יכול לגרום לתפיסה שהיא מוטעית בבסיסה, שחלון מטבח אמור להישאר חשוף ווילון במקרה זה יהיה רק גורם מפריע, וסתם עוד פיסת בד שדורשת כל העת כביסות. כל זה במידה והווילונות ארוכים ובהירים מדיי והם עשויים מבדים עם נטייה לספוג כתמים. שימוש בווילונות מודרניים יהיו הרבה יותר מותאמים לייחודיות של המטבח, לא רק שאינם מפריעים, אלא הם מוסיפים הרבה יופי ואופי לעיצוב הכולל של המטבח, הם ימלאו גם את תפקידם המסורתי כאמצעי הצללה מושלם.

שמש וצל במטבח

מטבח צריך להיות מואר ומאוורר, לכן בעת תכנון תליית הווילונות מקפידים על חלונות גדולים ורחבים. אך בארצנו החמימה, כשהשמש יוקדת הרבה שעות ביממה, הקרניים החזקות הללו עלולות לגרום לבלאי שנוצר במשך השנים כמו פגימה בצבע של ארונות המטבח. בנוסף, במצרכי מזון שדורשים מחסה במקום מוצל וקריר ושמש ישירה על ארונות יכולה לפגום במוצרים עצמם.

וילונות למטבח מבד ותחרה

סוג אחד של וילונות שיכולים להתאים הוא וילונות-בד קצרים, המכסים רק את חלקו העליון של החלון. וילון מסוג זה לא יתאים כאשר נדרשת הצללה משמעותית, ומשמש בעיקר לנוי וכאלמנט עיצובי. וילון שכזה יכול לחזק את הסגנון העיצובי השולט או לסתור אותו וליצור ניגוד מעניין, או להעניק מראה יוקרתי ומשודרג למטבח כולו.

וילונות מעוצבים למטבח מגלילה

סוג נוסף של וילונות יוקרתיים הם וילונות הגלילה המוכרים. וילון גלילה יכול להיות "וילון רומאי" שהוא וילון שמורכב מרצועות שהן ארוכות של בד שתפורות זו לזו באופן אנכי וניתן לפרוש אותם לרוחב החלון או לגלול אותן הצידה לפי הצורך וכך לעצב אותן לפי מידה המדויקת של כל חלון אליו הם נועדו.

וילון גלילה מוכר ויוקרתי לא פחות הוא ה - וילון ונציאני מרשים, שמורכב מרצועות שעשויות מחומרים שונים ומורכב במאוזן, הווילון נגלל כלפי שני הכיוונים למעלה ולמטה, מה שמאפשר נוחות בייחוד כשמדובר בחלון שהוא ניצב בדיוק מעל משטח של העבודה - ומוסיף הרבה צבע ואמירה למטבח כולו.

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה