בין האלפים השוויצריים לקרית יערים בהרי יהודה



שגרירות שווייץ ערכה את חגיגות יום העצמאות השוויצרי בכפר הנוער קרית יערים עם מיטב האוכל השוויצרי המסורתי ואפילו די ג'יי משווייץ שהרקיד המשתתפים

התאריך הראשון לאוגוסט מסמל עבור הישראלים את אמצעו של החופש הגדול אך עבור מדינת שווייץ מדובר בלא סתם עוד יום חם, אלא ביום העצמאות שלהם. גם נציגי שגרירות שווייץ בישראל  נערכו לחגוג את הארוע המשמח, אך בניגוד לשנים קודמות, השנה הם החליטו לעשות זאת בצורה מקורית ומעוררת השראה: בכפר הנוער קרית יערים שנמצא בפאתי ירושלים.

שגריר שוייץ בישראל ג'אן דניאל רוש, שלו קשר חם עם נציגיכפר הנוער קרית יערים והוא אף ביקר בו בעבר,היה אורח הכבוד בארוע החגיגי שהתקיים ביום העצמאות השוויצרי, ה-1 באוגוסט. מוזמנים נוספים שהגיעו להשתתף בשמחת השווייצרים היו שגרירים וקונסולים ממדינות שונות השר לשעבר ד"ר יוסי ביילין, מנו הר סיני מנהל קרית יערים, ד"ר ויקטור וייס נציג הקרן השוויצרית קריתיערים ועוד.

את האירוע, שהתקיים בשעות הערב, פתחושלישיית קרן האלפים משווייץ שהגיעה לארץ במיוחד וניגנו נימות עממיות.  לאחר מכן נשאו דברים חגיגיים מנהל הכפר, מנו הר סינאי, ד"ר ויקטור וייסושגריר שווייץ.בהמשך ניגן די ג'יי מוזיקת פופ שוייצרית, כדי להרים את האווירה ולהרקיד את המשתתפים. במהלך האירוע הוגשו מיטב המאכלים השוויצרים, גלידות נסטלה השוייצריות ויינות, ולצידם הוגש גם אוכל כשר בחדר האוכל של כפר הנוער, שנתרם על ידי שווייץ.

 ויקטור וייס, נציג הקרן השוויצרית קרית יערים:"אלברט איינשטיין אמר, שתגליות וקידום הן לא משמעותיים כל עוד יש ילד אחד אומלל בעולם. המטרה שלנו בכפר הנוער היא שכל הילדים שמגיעים לכאן יקבלו הזדמנות שווה להשתלב בחברה ולהיות לילדים ולבוגרים מאושרים ומוצלחים. אנו גאים בבחירה של השגרירות לחגוג בקרית יערים ומקווים כי בכירים נוספים מכל הארץ יגיעו להתרשם מכפרי הנוער ולגלות את ייחודם ויופיים".

בשנה האחרונה התפתח קשר חם וקרוב בין השגריר ונציג של ידידי שווייץ המשמש גם נציג של אזרחי שווייץ בארץ דרך האגודה של אזרחי שווייץ בתפוצות. השגריר הביע הערכה ועניין רב במה שנעשה בכפר הנוער וכן עבור הנוער במגזר הערבי.

כפר הנוער קרית יערים, נוסד בשנת 1951 בתמיכה ייחודית של ידידי שווייץ מתחילתו ועד היום, והוא נמצא בפיקוח המינהל לחינוך התיישבותי - משרד החינוך. יו"ר כפר הנוער הוא אבי נאור, מייסד ויו"ר הפורום הציבורי – כפרי הנוער והפנימיות. בכפר מתחנכים כמאה בני-נוער  בגילאי ז-י"ב,  המגיעים ברובם מדרומה של הארץ מכל קצוות הקשת: ישראלים, עולים חדשים ובני עולים, ילידי הארץ, יליד ברית המועצות לשעבר וילידי אתיופיה. כפר הנוער מספק לחניכיו מגוון מגמות לימוד ופעילויות ייחודיות כמו מגמת קולנוע,טכנאי לתיקון מכשירי סלולר, מגמת עיצוב עם התמחות בעיצוב תכשיטים/צילום, חקלאות תבלינים, טיפול בחיות ועוד.

צילום: פליקס רטברג 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה