נציגי מועדון ה-קלאבהאוס שבנווה יעקב ייצגו את השכונה בקורס של הJCC בארה"ב



לאחר עבודה מאומצת, וביוזמתם של מתנדב השירות הלאומי של החברה הארצית למתנסים, בן וינשטוק ושל מנכ"לית מנהל קהילתי נווה יעקב דסי גורדון, השתתפו שני צעירים ממועדון הקלאב-האוס של המנהל הקהילתי בקורס מדריכים צעירים במחנה הקיץ של ארגון ה-JCC בארצות הברית

המחנה, המתקיים בדנבר, קולורדו, כולל שלל קורסי הכשרות להדרכה ומסייע ליצירת כישורי הדרכה ומנהיגות. הוא אורך כשלושה שבועות, במהלכן נשלחת משלחת ישראלית הכוללת צעירים מכל הארץ

לקראת המחנה, התמודדו עשרות נערים ונערות המלווים על ידי יחידת הנוער ורכזת נוער יוצאי אתיופיה, דבורה קליין, על מקום בקורס הנחשק. במהלך המיונים, נבחנה רמת המעורבות החברתית של הצעירים, התנדבות בקהילה לאורך זמן וכן נבחנה היכולת של הצעירים לקבל מהמחנה כלים ולהגשים את מטרתם ויעדם.

לבסוף, התקבלו כאמור שני הצעירים, משה ואברהם, בני 16, אשר השתתפו בחוויה המעצימה.

המימון למחנה גויס בעזרת ארגון ה-JCC ויחידת הנוער, אשר יחד כיסוי את הוצאות הנסיעה והשהות המחנה עבור השניים.

חניכי וצוות המחנה למדו מהשניים על ישראל, ובאופן מיוחד על חייהם של משה ואברהם, אשר עלו מאתיופיה בגיל צעיר. ביום שהוקדש למדינת ישראל, סיפרו על חווייתם כעולים, על התרבות הייחודית שממנה הם באים ועל הקהילה הישראלית המורכבת ממגוון רב של עדות ומנהגים. לצד זאת, למדו כישורי מנהיגות כמו הרצאה מול קהל, התמודדות עם קונפליקטים ופיתוח קשרים אישיים.

דסי גורדון, מנכ"לית המנהל, סיפרה כי "מעבר להזדמנות לראות עולם, הנסיעה מספקת לצעירים הזדמנות ייחודית להתחבר לעצמם ולחזק את הזהות האישית שלהם. אנו מלווים את הצעירים יוצאי אתיופיה בתכנית מיוחדת הכוללת מגוון פעילויות העצמה אשר נועדו להקנות ערכים וכלים לצד הכנתם לבגרות ולגיוס לצבא."


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה