מוזאון ארצות המקרא ירושלים חוגג 25 שנה להיווסדו בפסטיבל לילי של תרבות עכשווית ברוח מקראית

ביום רביעי, ה- 16 באוגוסט 2017, יתקיים אירוע השיא במסגרת האירועים לציון 25 שנה להקמתו של מוזאון ארצות המקרא. המוזאון יקיים לראשונה פסטיבל תרבות ירושלמי עכשווי בו  יהפכו גלריות המוזאון למתחם אמנותי, מסעיר ובינתחומי,  בו יתרחשו במקביל מגוון אירועים בתחומי אמנויות שונים בהם השקת "תערוכה  מגיחה" של אמנות פלסטית, הופעות מחול עכשווי , 'ספוקן גלרי' - שירי ספוקן וורד בהשראה מקראית, מסע קולי תיאטרלי, חידון מקוון, מופע מוסיקלי מבית אבא, ומסיבה לתוך הלילה.

כלל המיצגים האומנותיים של היוצרים הירושלמים כולם "חמים מהתנור", מתהווים, נוצרים ונאצרים בימים אלה, על בסיס תכני המוזאון בתהליך עשייה מתמשך,  מתכתבים עם המרחב המוזאלי וחושפים את העשייה התרבותית הענפה המתגבשת במוזאון בשנה האחרונה.

האמנים הירושלמים יצרו מיצגי אומנות ייחודיים עבור המוזאון והפסטיבל, בהשראת גלריות מוזאון ארצות המקרא, תוך התייחסות מיוחדת והתאמה לתקופות, למרחב ולהיסטוריה הגלומים בתערוכות.  המבקרים שיכנסו בפתח המוזיאון יפגשו סצנה תרבותית עכשווית, ייחודית ובועטת. מופעי מחול ופרפורמנס, השקת "תערוכה מגיחה" של אמנות פלסטית, שירת ספוקן וורד חתרנית, מופע מוזיקלי ייחודי של דורון רפאלי ומסיבת ריקודים אוריינטלית. 

אמנים ירושלמים יציפו את החללים בעבודות מקוריות שמשוחחות עם תכני המוזאון ויעניקו פרשנות מודרנית לעולם העתיק:

השקת "תערוכה מגיחה" של אמניות "סטודיו משלך" שמתכתבות עם מוצגי המוזאון; אותה אצרות איריס פשדצקי וגילי זיידמן ("המקרר").

תעירו ותעוררו, מופע מחול ופרפורמנס תלוי מקום, של הכוראוגרפית מעין ליבמן שרון, הרקדנית מיה רשף והיוצרות יעל בוכבינדר-שמעוני ולאה לאוקשטיין שתוהה בשאלה על מקומה של האישה בימינו לאור השינויים הדרמטיים שחלו במעמדה  על הציר ההיסטורי ושואל, האמנם? המופע מתקיים במסגרת פרויקט 'אמץ אמן' שחנך המוזאון השנה, עם הכוראוגרפית מעין ליבמן-שרון, בשיתוף עם 'סטודיו משלך' ועם "יעל - בית ליוצרי מחול עצמאיים בירושלים", המחלקה למחול בעיריית ירושלים.

נציג את 'ספוקן גלרי'! פיתוח בלעדי של מוזאון ארצות המקרא ופואטרי סלאם ישראל, שבו צביה מרגליות, רואי רביצקי ואלן פותלס, משוררים בספוקן-וורד שירים מקוריים מתוך המפגש שלהם  עם המוצגים במוזאון, משקפים תודעות מתחלפות של המבקר ושל המוצגים ומעניקים להם תובנות חדשות ובועטות.

שתי עבודות מחול משני צדי מתרס הנשיות והגבריות, המשוחחות עם דימויים קדמונים בגלריות:סטראוטיפית  של סיגל ארמוזה, בוחנת נשיות וגוף האישה באופן שמתנער מתיוג על פי מין, גיל, תקופה, מקום ומחשוף. עיסוק בפיזיות לא מעובדת של אייקונים גבריים/נשיים, תוך התמקדות באגן הנשי כחומר גלם המייצר אבחנה מגדרית בעלת משמעויות וייצוגים. בצלמו ובדמותו של אמיר מי-טל שואלת מהו דימוי הגוף הגברי הקלאסי, ומגלה לנו שהוא שונה מאוד מדמות הגבר של ימינו.

עוד במהלך הערב ניתן יהיה ליהנות מ"מסע בארץ האבות", הרפתקה קולית אינטראקטיבית של היוצר עידן סקלר המחייה את המוצגים הדוממים ואת הסיפור שמאחוריהם. מסע, שמזמין את המשתתפים בו להתמסר לסאונד ולמחוזות הדמיון.

ובחלקו השני של הערב:

מופע מוזיקלי חדש "בית אבא" של דורון רפאלי )קבוצת "טררם" "להקת אטרף", "מינואט" ועוד)

חגיגה של צלילים שורשיים מטובלים בגרוב חם. השירים והפיוטים מבית הכנסת ומהשורשים הכורדים והבוכרים של דורון שהיו פסקול צבעוני במסע המוסיקאלי של חייו, והפכו תחת ידיו למופע קסום ואינטליגנטי.  

ו.....מסיבה !!!  DJ RAMZY שיפתח לנו חלון אל סצנת המוזיקה העכשווית במזרח התיכון, במסיבה שכולה על טהרת השפה הערבית.

מידע נוסף:

מחיר בהזמנה מראש: 50 ₪ | סטודנט/גמלאי: 40 ₪ |  בערב המופע: 60 ₪ | מנוי: ללא תשלום .
מספר המקומות מוגבל.

פרטים נוספים ורכישת כרטיסים באתר המוזאון ובטלפון: 02-5611066
www.blmj.org

 תמונות: יח"צ מוזאון ארצות המקרא


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה