המחסור בכיתות הלימוד בעיר: מתוך 3,800 כיתות חסרות רק 385 מוכנות לבינוי



אתמול (א') התקיים דיון בבג"ץ בנוגע לכיתות הלימוד החסרות בעיר, כזכור, ארגון ההורים הגיש עתירה בנוגע למחסור כיתות הלימוד בירושלים. בית המשפט מצידו נזף בנציגות הממשלה על אי ידיעת המחסור הקיים וחוסר יכולת להצביע על הפערים הקיימים ודרש כי תתקיים ישיבה משותפת למדינה ולעירייה לבירור המחלוקת

העתירה הוגשה ע"י ארגון ההורים למערכת החינוך בירושלים, באמצעות עו"ד רונן וינברג ממשרד קרמר, שפירא, שניידר ושות' נגד משרד החינוך, משרד האוצר ועיריית ירושלים, הדיון שהתקיים אתמול (א') בבג"ץ התקיים בפני השופטים מרים נאור, יצחק דנציגר וחנן מלצר.

כזכור, כזכור, במסגרת ארגון הורים למערכת החינוך בירושלים הוגשה העתירה לבג"ץ באוגוסט 2016 על מחסור של 3,800 כיתות לימוד במזרח ובמערב ירושלים. לדברי ארגון ההורים מתחילת השנה ועד היום תוקצבו לבינוי כ-60 כיתות, כשקצב הגידול הטבעי בעיר עומד על כ-185 כיתות בשנה. מה שמצביע על מצב אבסורדי למחסור בכיתות לימוד שרק גדל עם השנים. נתוני ארגון ההורים (העותרים) שהוצגו בפני בית המשפט קיבלו אישוש מעיריית ירושלים. 

כאמור בדיון הוצג קצב הגידול הטבעי והפער שהולך וגדל עקב המחסור בכיתות לימוד (מתוך 3,800 כתות חסרות, 385 מוכנות לבינוי וממתינות לתקצוב - אך רק 60 תוקצבו עד כה).
 
בית המשפט נזף בנציגות הממשלה על אי ידיעת המחסור הקיים וחוסר יכולת להצביע על הפערים הקיימים ודרש כי תתקיים ישיבה משותפת למדינה ולעירייה בפני היועמ"ש או מי שייקבע מטעמו לבירור המחלוקת. זאת כדי שיובהרו מהם צורכי עיריית ירושלים. ביהמ"ש קצב את הזמן לישיבה ב-60 ימים ובתום מועד זה על המדינה להגיש תגובה משלימה.
 
יש לציין כי לדיון הגיעו הורים וילדים מכלל המגזרים: חרדים, דתיים, חילונים, יהודים וערבים - עומדים ביחד בדרישה לבנות כיתות לימוד בעיר ירושלים ולחזק את מערכת החינוך הציבורית.
 
פז כהן, יו"ר ארגון ההורים למערכת החינוך בירושלים: "חבל שבית המשפט צריך להנחות את המדינה כיצד לפעול. במקום שמוסדות השלטון ימלאו את חובתם על פי חוק ויקצו את המשאבים לבינוי כיתות לימוד בירושלים, נאלץ ארגון ההורים לבקש סעד מביהמ"ש. בכוונתנו למנף את ההחלטה של בית המשפט ולקיים שימוע ציבורי שיציג את מצב התשתיות המחפיר במוסדות החינוך בירושלים."

תמונה: נטי שוחט/ flash 90 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה