נחשפה: פרשית הונאה בהיקף של מעל מליון ש"ח



תושב סילוואן חשוד על כך שהעסיק באופן פיקטיבי עובדים שקיבלו שכר במשך תקופה בלא שעבדו בפועל. ההונאה בהיקף של מעל מליון ש"ח

לאחרונה התקבל במשטרת ישראל מידע על כך שמפקח עבודה בחברה, תושב סילוואן, מעסיק באופן פיקטיבי מעל 10 עובדים שקיבלו שכר במשך תקופה בלא שעבדו בפועל בחברה המספקת שירותי אחזקה ונקיון במסגרות ציבור כולל מוסדות חינוך בירושלים.

בעקבות כך נפתחה חקירה סמויה בשיתוף חקירות מס הכנסה ירושלים והדרום.


במהלכה עלה כי אותם חשודים שנרשמו בחברה כעובדיה והועסקו בה, קיבלו שכר והוצאו להם תלושי שכר מהחברה במשך תקופה ובמסגרת זו הופרשו להם תגמולים לקרנות פנסיה ואחרים.

במסגרת החקירה עלה כי החשוד העיקרי הוא שאיתר וקלט את העובדים ומילא את הטפסים הרלוונטיים להצבתם במקום העבודה. השכר שהתקבל עבור אותם עובדים הופקד בחשבונותיהם והם העבירו חלק ניכר מהשכר לחשבונו של החשוד.

עם מעבר לחקירה גלויה אתמול עוכבו על ידי משטרת ישראל 11 חשודים, תושבי מזרח ירושלים,והובאו לחקירה ביחידת ההונאה. 

בחיפוש שבוצע בבתיהם של החשודים נתפס כסף מזומן ותלושי שכר מזוייפים. בחקירתם במשטרה קשרו החשודים עצמם לעבירות ההונאה ומרמה.

החשוד העיקרי, תושב סילוואן, בן 41, נעצר ומעצרו הוארך על ידי בית המשפט.יתר החשודים שוחררו בתנאים מגבילים. החקירה נמשכת.

מהמשטרה נמסר כי מדובר בחקירה שחשפה רשת מאורגנת שפעלה לייצר מצג שווא של עובדי חברה שקיבלו שכר כאשר בפועל כלל לא עבדו וזאת לאורך שנים. שיתוף הפעולה עם חוקרי מס הכנסה מראשיתה של החקירה הביא לביסוס התשתית הראייתית כנגד החשוד המרכזי שהפעיל נוספים שכנגדם נפתחה חקירה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה