שני שוטרים נרצחו בפיגוע בשטח הר הבית סמוך לשער האריות



שלושה מחבלים הגיעו לשטח הר הבית סמוך לשער האריות וירו לעבר שוטרים במקום. שני שוטרים נפצעו באורח אנוש ולאחר שעות ספורות נקבע מותם בבית החולים. שוטר נוסף נפצע במצב בינוני. המחבלים נוטרלו

בשעה 07:00 בבוקר נשמעו יריות בשטח הר הבית במתחם הסמוך לשער האריות.
שלושה מחבלים שהיו בשטח ההר ירו לעבר כוח משטרה ונוטרלו. אחד מהמחבלים שנמלט לכיוון רחבת המסגד ניסה להימלט לתוך המסגד ומשהמשיך להוות איום על הכוחות נורה ונוטרל.
במהלך בדיקה שביצע חבלן משטרה על המחבל השלישי שנורה, הוא ניסה להתרומם אך נורה ונוטרל במיידי. במקום נתפסו שני נשקים מסוג קרל גוסטב אקדח וסכינים.
בפיגוע נפגעו באורח  קשה מאוד שני שוטרים ושוטר נוסף נפגע באורח בינוני. לאחר שעות ספורות נקבע מותם של שני השוטרים שנפצעו קשה.
בהוראת מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, מיד לאחר הפיגוע שערי הר הבית נסגרו ותפילות יום השישי לא יתקיימו.
במקביל בוצעה סריקה בהר הבית לאיתור  מפגעים פוטנציאליים ו/או הימצאות אמל"ח.

במשטרה ציינו כי מדובר בפיגוע רצחני וחריג שמהווה קו אדום בו חולל מקום תפילה דתי על ידי מחבלים שניצלו את חופש הדת לצורך מימוש פיגוע טרור שכוון כלפי שוטרים. המשטרה הגיבה במיידי ולפי הנחיית מפקד המחוז נסגרו שערי הר הבית ותפילות יום השישי לא יתקיימו וזאת לצורך סריקה מבצעית בשטח ועד לקיום הערכת מצב מבצעית.

המשטרה ממשיכה בפעילות מבצעית תוך תגבור הכוחות ופריסה הן בתוך שטחי העיר העתיקה , מבואותיה ושטחי הר הבית והן בגזרת ירושלים ועוטף ירושלים במטרה לשמור על השקט והבטחון ולהחזיר את הר הבית לשגרה.

ראש העיר, ניר ברקת "בשם תושבי ירושלים אני שולח תנחומים עמוקים למשפחות שני השוטרים שנרצחו הבוקר בעת שמילאו את משימתם לשמור על חיי התושבים. זהו פיגוע חמור במיוחד שמטרתו לחולל מהומה ולהצית אש בהר הבית. מי שחושב שבאמצעות טרור במקום של תפילה וקודש ישיג הישגים טעות מרה בידו, ההפך הוא הנכון- נרדוף ונגבה מחיר מכל מי שמעורב בטרור רצחני, לא ניכנע לו ונמשיך בשגרת חיינו ובבנייתה וחיזוקה של ירושלים. במקביל עלינו לבחון מחדש את ההיערכות הביטחונית והסטטוס קוו הביטחוני בהר הבית.  אני מחזק את שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב שמגנים במסירות וחירוף נפש על בירת ישראל יום יום שעה שעה ומאפשרים לנו לקיים בה חיים מלאים".

בשעה 07:12 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על 3 פצועים סמוך לשער האריות בירושלים. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי ל-2 גברים במצב אנוש ולפצוע נוסף במצב קל עד בינוני, מספר מחבלים נוטרלו על ידי כוחות הביטחון. חובשים ופראמדיקים של מד"א פינו לבי"ח הדסה הר הצופים 3 פצועים מירי, בהם: 2 במצב קשה מאוד, 1 במצב קל עד בינוני בהכרה מלאה עם פצע בפלג גופו העליון.

הפראמדיקים של מד"א ישראל ויינגרטן ואהרון אדלר שהגיעו על אופנועי מד"א למקום 
סיפרו: "סמוך לשער האריות השוטרים הובילו אותנו ל-3 פצועים מירי, ראינו 3 
גברים בשנות ה- 30 כשהם מקבלים טיפול ראשוני מהשוטרים במקום הם סבלו מפצעי 
ירי, 2 מהם היו במצב קשה, הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים ולאחר דקות של 
טיפול בשטח העברנו אותם לניידות טיפול נמרץ שלנו שפינו אותם לבית החולים תוך 
המשך טיפול. הפצוע השלישי היה בהכרה מלאה והתהלך במקום, הוא סבל מפציעות נתזים 
בצוואר ובגפיים ולאחר טיפול רפואי ראשוני הוא פונה לבית החולים כשמצבו מוגדר 
קל עד בינוני ויציב." 

יחיאל שטרן חובש רפואת חירום של איחוד הצלה סיכם: "כשהגעתי לכניסה יחד עם רופא מתנדב באיחוד הצלה ביצענו החייאה על פצוע אנוש. לאחר מכן הדריכו אותנו השוטרים להכנס לזירת האירוע בתוך המתחם שם הענקנו טיפול רפואי ראשוני לפצוע נוסף במצב אנוש שפונה לבית החולים תוך המשך פעולות החייאה ולשני פצועים נוספים מחרדה ורסיס ירי". 

 נידאל סאדר חובש רפואת חירום של איחוד הצלה מצוות מזרח ירושלים שמתגורר בכניסה להר הבית והגיע ראשון לזירה סיפר: "מחלון ביתי נשמעו קולות ירי מתוך מתחם הר הבית. יצאתי ועליתי מיידית על אופנוע החירום של איחוד הצלה ולבקשת השוטרים נכנסתי ראשון למקום והתחלתי בפעולות ההחייאה בחצר מתחם הר הבית ע"י המסגד על פצוע אנוש יחד עם צוות רפואי של הסהר האדום תוך כדי שהצטרפו אלינו צוותי רפואה של המשטרה ומתנדבים נוספים של איחוד הצלה. כמו כן נמסר לנו כי פצוע נוסף במצב אנוש ושני נפגעים קל וקל עד בינוני טופלו ע"י מתנדבים נוספים בכניסה למתחם הר הבית". 

תמונות: דוברות המשטרה 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה