תוכנית ייחודית לאימוני כושר לילדים ונוער במהלך חופשת הקיץ



"מטי מועדוני כושר", רשת מועדוני הכושר בירושלים השיקה תוכנית אימוני כושר מיוחדת לילדים ובני נוער לחופשת הקיץ . התוכנית, המיועדת לגילאי 12-14 , הוקמה מתוך הרצון להעניק פתרון לפאסיביות שמגלים הילדים ובני הנוער בתקופת החופש הגדול

מרבית בני הנוער מבלים את חופשת הקיץ ברביצה מול הטלוויזיה, משחקים בטלפון הנייד ומזניחים לגמרי את כל פעילות ספורטיבית.  

בנוסף בתקופת החופש רוכשים הילדים הרגלי אכילה לא נכונים, אכילה מרובה, צפייה ממושכת בטלוויזיה ובמחשב והמרת הפעילות הגופנית ומשחקי ספורט במשחקים בטלפונים הניידים ומשחקי וידאו, מהווים את הגורמים המרכזיים להשמנת היתר בקרב הדור הצעיר תוכנית אימוני הכושר אמורה לתת מענה לבעיה הזו.

מטי אריאל והפיזיולוג אלדד יעקבי זאב החליטו להרים את הכפפה ולבנות תוכנית אימונים ייעודית ומבוקרת לגילאים הצעירים שתתקיים בחודשיים הקרובים במועדון מטי בקניון הדר תלפיות, במלחה, בית שמש ובפסגת זאב .

התוכנית מתקיימת במתווה בו לילדים ניתנת פעילות בחדרי הכושר פעמיים בשבוע (בוקר או אחרי צהריים לפי בחירה) עם שלושה-ארבעה מדריכי כושר מוסמכים ומקצועיים שמלווים את הילדים לאורך כל הדרך עם בניית תוכנית אימונים ופיקוח צמוד. בנוסף ניתנת לילדים פעילות סטודיו הכוללת אירובי, ספינינג, זומבה, קיק בוקס, טרמפולינות, רצועות אימון וכדומה. בשעתיים של פעילות יומית ישנו שילוב בין חדר כושר לאימוני סטודיו.

מגיל 14, הנערים משתלבים בפעילות הרגילה של מכוני הכושר של מטי.  כל תוכניות האימון מותאמות על פי גיל ומצב פיזיולוגי. לבנות, ניתנת תוכנית הכוללת רק את פעילויות הסטודיו.

"עבדתי המון שנים במתנ"סים ועם נוער, ואני מכירה מקרוב את מה שעובר על הילדים בחופשת הקיץ" אומרת מטי אריאל הבעלים של רשת מטי מועדוני כושר "מכאן האורנייטציה שלי והרצון שלי לחנך את הילדים לאורח חיים בריא ולשמירה על כושר על הגוף והוצאת אגרסיות באופן חיובי ובריא דווקא בחודשי החופש הגדול. הליווי שלנו לתוכנית הזו הוא מקצועי, כשפרט לליווי אישי שלי, ישנו ליווי של רכזי קיץ, מנהלי חדרי הכושר ואנשי מקצוע. למרות שמדובר בילדים ואולי דווקא בגלל זה הדגש תשומת הלב, הסבלנות וגישה הפרטנית לכל ילד/ילדה נער/נערה הוא מאד אישי". אריאל הוסיפה. "ילדים ובני נוער שעוסקים בפעילות ספורטיבית, גדלים לתוך משמעת עצמית, לגירוי ולעמידה באתגרים והיכולת לסמן מטרה ולעמוד בה. זה נותן להם כלים להתמודד עם דברים אחרים שפעם הם הסתכלו עליהם כקושי בצורה יותר קל. יש לנו ילדים מכל גווני האוכלוסייה, ילדים נורמטיביים אבל גם כאלה עם הפרעות קשב וריכוז ובעיות בבית הספר שקצת זולגים מהמסגרת ומחפשים דברים מפוקפקים ברחוב ואחרי שהם מגיעים אלינו הם עוברים מהפך ומכבדים מסגרת והם ממוקדי מטרה".

 

תמונה: באדיבות יח"צ  

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה