יוצאים לחופשת הקיץ



כ- 200,000 תלמידי בתי הספר היסודיים וגני הילדים במחוז ירושלים והעיר ירושלים יצאו בשישי האחרון לחופשת הקיץ

כמיליון וחצי תלמידי בתי הספר היסודיים וגני הילדים חתמו בשישי האחרון, ( ו'), את שנת הלימודים, תשע"ז, ופתחו באופן רשמי את חופשת הקיץ שלהם. ביחד אתם יצאו לחופשת הקיץ כ- 130,000 עובדי הוראה, מתוכם כ- 17,000  גננות וגננים. יצויין, כי לפני עשרה ימים יצאו לחופשת הקיץ כ - 700 אלף תלמידי העל יסודי.

במחוזות ירושלים ומנח"י ייצאו לחופשה כ-200,000 תלמידי בתי הספר היסודיים וגני הילדים, והם יצטרפו ל150,000 תלמידי בתי הספר העל יסודיים שיצאו לפני עשרה ימים לחופשת הקיץ.

שר החינוך, נפתלי בנט, ברך את התלמידות והתלמידים ואמר: " אני מאחל לכל אחת ואחד מכם חופשה נעימה, בטוחה ומשמעותית. נצלו את הקיץ לבילוי עם המשפחה ועם  החברים. צאו אל הים ולטיולים ברחבי הארץ, תהנו ממעיינות המים, מהנחלים ומהנופים הנפלאים של ארצנו. ולא לשכוח, בין לבין, לשלב גם קריאה של  ספרים. הקיץ יכול להוות בשבילכם הזדמנות טובה כדי להתפנות לפעילויות אלה, שלא פעם, המכשיר הנייד תופס את מקומם. קיץ מהנה, שמרו על עצמכם".

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "עובדי הוראה יקרים, אני רוצה לנצל את ההזדמנות כדי להוקיר את עבודתכם החינוכית הברוכה שנעשתה לאורך כל השנה. חופשת הקיץ תהווה בעבורכם הזדמנות לבילוי עם המשפחה ולעיסוק בתחומים מהנים אחרים. אני מאחל לכם חופשה נעימה. ואתם תלמידים יקרים, אני רוצה לאחל לכם חופשת קיץ מהנה ומלאה באתגרים מיוחדים. נצלו את הזמן לטובת פעילויות בתנועות נוער ולטובת תחביבים. השנה, פתחנו את בתי הספר של החופש הגדול גם לכם תלמידי כיתות ג'. יחד עם חבריכם מכיתות א ו- ב תהנו ממגוון רחב של פעילויות חינוכיות עשירות. אני מאחלת לכולכם חופשה מהנה ובטוחה". 

במשרד החינוך ציינו, כי שנת הלימודים (תשע"ז) התאפיינה בקידום של תוכניות חדשות ובהמשך הטמעתן של תוכניות גדולות ומשמעותיות. השנה המשיך המשרד ביישום הרפורמה סייעת שנייה בגנים, הקטנת מספר תלמידים בכיתה, ביישום התקצוב הדיפרנציאלי ובהרחבה של הערכות החלופיות – בהן: חקר, עבודה בקבוצות והצגה של פרזנטציות. לצד אלה, השנה, המשרד החל בהטמעה של התכנית החדשה תרבות יהודית ישראלית אשר החלה לפעול בכיתות א-ט'.

מערכת החינוך היסודית רשמה לאורך שנת הלימודים עליה בהישגים הלימודיים והתחלה של צמצום הפערים, כפי שעלה ממבחני המיצ"ב של תשע"ו. במיצ"ב אנגלית רשמו בתי הספר עליה של 18 נקודות (מ- 524 ל- 542) ובמתמטיקה עליה של 9 נקודות (מ- 545 ל- 554).

בין הרפורמות הגדולות שהמשרד המשיך להטמיע: 

הקטנת מספר תלמידים בכיתה: בשנת הלימודים, תשע"ז, כל תלמידי כיתות א' ו-ב' למדו בכיתות קטנות המכילות 32-34 תלמידים בכיתה ונפתחו 477 כיתות ב' חדשות. סה"כ 997 כיתות חדשות מאז החלה הרפורמה. בשנה הלימודים הבאה, תשע"ח,  גם כיתות ג' יכנסו למהלך ויפתחו 168 כיתות ג' חדשות, כך שבסך הכל יהיו 1,165 כיתות חדשות מאז התחלת הרפורמה.

הרפורמה החלה לפעול בשנת הלימודים תשע"ו בבתי הספר היסודיים כרפורמה צומחת, כך שהשלב הראשון של המתווה החל על כיתות א', ובכל שנה מצטרפת כיתה נוספת, כך שבתוך 5 שנים המהלך יושלם מכיתה א' ועד כיתה ו'.

תוספת של סייעת שנייה בגני הילדים: ב-5,112 גנים נוספה סייעת שנייה לגילאי 3-4 (מעל 30 ילדים) ב- 100 אחוז משרה. הסייעת השנייה אפשרה לייצר בגנים עבודה פרטנית עם הילדים, חיזוק הקשר האישי עימם ומענה ראוי לצרכים של הילדים.  

תקצוב דיפרנציאלי:  רפורמה זו היוותה חלק מקידום היעדים המרכזיים של המשרד, צמצום פערים. בהתאם לזאת, השנה הטמיע המשרד את התקצוב הדיפרנציאלי בשיעור של 55%. כחלק ממדיניות זו, מרבית המשאבים שנוספו השנה למערכת החינוך הוקצו באופן דיפרנציאלי, תוך מתן עדיפות לתלמידים הבאים מרקע חברתי-כלכלי נמוך. תכנית זו תיכנס בשנה הבאה לפעימה הרביעית, והיא  תגיע לשיעור של 78%.

עבודות חקר בבתי הספר היסודיים: השנה, המשיך המשרד ביישום הרפורמה למידה משמעותית. בהתאם לזאת, בבתי-הספר היסודיים התקיימה זו השנה השלישית למידת חקר במגוון תחומים ונושאים. במספר לא מועט של בתי ספר שילבו בלמידת החקר שני תחומי דעת, למשל שילוב בין תחום הוראת העברית להוראת המדעים. למידת החקר מהווה את אחת הדרכים המרכזיות לפיתוח לומדים סקרנים ועצמאיים.

אקדמיה כיתה - מורה שני בכיתה:  השנה, יותר מ- 600 בוגרי המחזור הראשון שובצו מורים וגננות במוסדות החינוך. רבים מהם שובצו בבתי הספר ובגני הילדים בהם התנסו כסטודנטים.   בנוסף, השנה התכנית פעלה בקרב כ- 1,800 סטודנטים ב- 350 בתי ספר וגנים. בשנה הבאה צפויים ללמד כ- 2,500 סטודנטים להוראה.

בתי הספר של החופש הגדול: השנה, לראשונה צפויים להשתתף במסגרות בתי הספר של הקיץ כ- 450,000 תלמידי כיתות א-ג. הילדים ייהנו ממגוון רחב של פעילויות  חינוכיות עשירות, וההורים ייהנו ממסגרת חינוכית בעלות בסיסית בלבד.

מפעל השאלת ספרי לימוד: בשנה האחרונה תוקצב המפעל בהיקף כולל של 31.4 מיליון שקל. כ- 900,000 תלמידי כיתות א'-יב', בכ- 2,576 בתי ספרלקראת שנת הלימודים הבאה, תורחב התכנית לעוד כ- 500 בתי ספר מכל רחבי הארץ.

בין התכניות החדשות שהטמיע המשרד:

תרבות יהודית ישראלית: התכנית מיועדת לתלמידי כיתות ג'-ט' ושמה דגש על ערכים יהודיים-ציוניים ואוניברסליים.

התכנית חשפה את התלמידים לעולם היהדות רב-הפנים, תוך התאמתו לרלוונטיות של חייהם בתוך ההקשר הישראלי הרחב.  התכנית העניקה לתלמידים על פי שכבת הגיל הרלוונטית שלהם ידע וכלים לקיום דיאלוג קשוב ומכבד בין הזהויות השונות והמגוונות אשר קיימות בחברה הישראלית.

התכנית כוללת היכרות עם ארון הספרים היהודי תוך עיסוק ביחיד (כבוד האדם והחיים כערך עליון), במשפחה (טיפוח היחס לתא המשפחתי וחשיבות הקשר שבין הילד להוריו), בקהילה (המהווה תשתית לטיפוח של ערכים, בהם דאגה לכלל, נתינה וערבות הדדית), במדינת ישראל (הכרה בכבודן ובזכותן של קהילות אחרות ושונות), בעם היהודי בתפוצות (שימור הקשר עם יהודי העולם וחיזוק המודעות לתרבות היהדות לאורך ההיסטוריה) ובאנושות כולה (רעיונות סוציאל-דמוקרטיים ביחס הראוי שיש להעניק לגר ולשונה.

נתוני המיצ"ב תשע"ו: נתוני המיצ"ב האחרונים הראו עלייה בהישגים במרבית מבחני המיצ"ב ויציבות בשאר המבחנים. כיתות ה' – עלייה של 18 נק' באנגלית, מתמטיקה – עלייה של 9 נק', ערבית – עלייה של 13 נק'. עליות משמעותיות בהישגים של תלמידים מרקע חברתי-כלכלי נמוך שהובילו לצמצום פערים.

 

תמונה: הדס פרוש/ flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה