התחדשות עירונית ברחבי העיר



ראש העיר ירושלים ניר ברקת ערך סיור מקיף בפרויקטי התחדשות העירונית ברחבי העיר עם חברי ארגון בוני ירושלים. ברקת:" התחדשות עירונית היא העתיד של הבנייה בירושלים"

ראש העיר ירושלים ניר ברקת קיים בשבוע האחרון סיור מקיף בפרויקטי התחדשות עירונית במספר שכונות ברחבי העיר. בסיור, אותו יזמה המנהלת להתחדשות עירונית בחברת מוריה השתתפו גם סגן ראש העיר ומחזיק תיק התכנון והבנייה מאיר תורג'מן , מנהל האגף לתכנון עיר, עפר גריידינגר, מנהל אגף רישוי ופיקוח, אופיר מאי ,האדריכלית שרון דינור הממונה על תחום תמ"א 38 וחברי ארגון בוני ירושלים.

מטרת הסיור, הייתה לחשוף את חברי ארגון הקבלנים להיקף הפעילות בתחומי פינוי בינוי ותמ"א 38 בירושלים, לעבודת המנהלת להתחדשות עירונית במוריה וליזמים המקדמים פרויקטים בהתחדשות עירונית מהם שמעו חברי הארגון על חוויותיהם בקידום תכניות בעיר.

הסיור נערך בשכונות המתחדשות עיר גנים, קריית מנחם קריית יובל וקטמונים. המשתתפים סיירו בצומת פת וקיבלו הסבר על תכנית המתאר לקטמונים, סקרו פרויקטים לפינוי בינוי ברחוב הנורית, ברחוב גולומב וברחוב טהון וכן קיבלו הסבר על תמ"א 38 ברחוב שטרן. הסיור הסתיים בכינוס ודיון פתוח בנושא התחדשות עירונית, בו התאפשר לחברי ארגון הקבלנים הירושלמי להציג את עמדתם בנושא ולהציע רעיונות לשיפור.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת אמר במהלך הסיור: "התחדשות עירונית היא העתיד של הבנייה בירושלים. בראייה ארוכת טווח לבנות על שטחים ירוקים ולכרסם יערות זה אולי הכי קל אבל לא נכון. אנחנו צריכים לחזור לשכונות הוותיקות ולחדש אותן. המינהלת להתחדשות עירונית בחברת מוריה מוכיחה שזה אפשרי". 

סגן ראש העיר, מאיר תורג'מן הוסיף:"אנחנו חייבים לתת למשפחות שחיות בדירות של 40 מ"ר עוד מרווח נשימה. כשתגיעו לוועדה המקומית תקבלו שיתוף פעולה מלא. ההיבט הכי חשוב לי לראות בתכניות שתגישו הוא ההיבט החברתי והטיפול בדיירים".

יו"ר ארגון בוני ירושלים, בועז ישראל, הודה לראש העיר ניר ברקת על הסיור שהמחיש את החשיבות והכדאיות לבצע פרויקטים של פינוי בינוי ותמ"א 38. "זהו הפתרון הראלי להגדלת היצע הדירות בעיר. ישנה חשיבות רבה הקמת מנהלת התחדשות עירונית במוריה המהווה גוף המקשר בין הדיירים לבין הקבלנים. המנהלת נותנת לתושבים המתעניינים, הספקנים ו/או היראים ייעוץ והדרכה כדי שפרויקטים של התחדשות עירונית ייצאו לפועל"

עמית פוני ראש המנהלת להתחדשות עירונית בחברת מוריה:" אנו מאמינים שהחשיפה לפעילות המנהלת ולהתקדמות המשמעותית באישור התכניות בעיר, תעודד יזמים נוספים להיכנס לתחום ההתחדשות העירונית. עסקה בפינוי-בינוי נעשית בין יזם ובין תושבים, אך ללא גיבוי מקצועי וליווי של התהליך על ידי גורם כמו המנהלת- פרויקטים מתקשים להתקדם. בשנים האחרונות ראינו מספר פרויקטים שלולא המעורבות שלנו היו נשארים על הנייר בלבד".

תמונות : יח"צ 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה