פרופסור יונתן הלוי על המשבר בהדסה: לא תפתח מחלקה המטו-אונקולוגית בשערי צדק



מנהל בית החולים שערי צדק הודיע כי לא תיפתח מחלקה המטו-אונקולוגית בבית החולים, לדבריו נשיא המדינה פנה אליו בבקשה זו וציין כי הדבר יסייע לפתרון המשבר בהדסה

המשבר בבית החולים הדסה נמשך, כזכור בתחילת החודש נכנסה התפטרות הרופאים לתוקף. והורי הילדים המטופלים במחלקה הקימו אוהל מחאה בגן סאקר שאותו הם מכנים "בית חולים שדה לילדים חולי סרטן".

ההורים עצמם עתרו לבג"ץ לפתיחת מחלקה המטו-אונקולוגית בבית החולים שערי צדק, שתעסיק את הרופאים המתפטרים, כדי לתת מענה לחולי ירושלים והסביבה. אולם עתירתם נדחתה.

מנכ"ל בית החולים שערי צדק, פרופ' יונתן הלוי, יצאה בהודעה רשמית והגיב לבקשה לפתיחת מחלקה בשערי צדק ואמר "בשבועות האחרונים מתחולל מאבק אנושי וקורע לב, חסר תקדים, סביב המחלקה ההמטו-אונקולוגית לילדים בהדסה.  מנהיגות ואחריות לאומית נמדדים ברגעים כאלה. כמי שמפעל חייו הוא הצלת חיים, אינני יכול להביט מהצד ולהשאר אדיש למראות ולקולות שעולים בימים האחרונים ואשר נוגעים בלבו של כל אדם. היום בצהריים פנה אלי נשיא המדינה לשקול הודעה  כי בשערי צדק לא תפתח מחלקה המטו-אונקולוגית לילדים, תוך הסבר שהודעה כזו תסייע לפתרון המשבר בהדסה.

משבר יחסי העבודה בהדסה ובמחלקה ההמטו-אונקולוגית לילדים שידוע לכל קבל ממדים שאיש לא חזה עם השלכות רפואיות וציבוריות חמורות ביותר. מתוך כבוד שאני רוחש לנשיא המדינה, נעניתי לבקשתו. כידוע שערי צדק לא יצר את המשבר הזה ואיננו צד למשבר אבל אולי בעשיית מעשה בעת הזו מתוך רגש אחריות ושליחות יהיה  שערי צדק שותף לצעד הראשון בדרך לפתרון המשבר".

בהדסה יש כבר רופאים חדשים במחלקה וכחלק מהמתווה החדש, המחלקה תקבל סיוע רפואי מהמרכז הרפואי שיבא שבתל השומר. אתמול (ב') גם ביקרה שרה נתניהו, אשת ראש הממשלה במאהל המחאה ואמרה להורי הילדים כי תעשה כל מאמץ על מנת שהמשבר ייפתר". 

תמונה: אבי חיון באדיבות הדסה  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה