רוצים להכין את הקפה המושלם בבית או בעבודה? כדאי שתדעו שקפה מושלם מתחיל בפולי קפה משובחים . ולמרות שהקפה מלווה אותנו לכאורה מאז ומתמיד, המציאות היא אחרת כי הקפה התגלה ממש במקרה. למעשה, אנחנו צריכים להגיד תודה לרועה צאן סקרן שלא לומר משועמם שגילה לנו עולם חדש.

האגדה מספרת שרועה שהגיע לאזור מרעה חדש גילה שהכבשים החלו לדלג בצורה בלתי שגרתית, רק בגלל שטעמו צמח חדש – צמח הקפה. אותו רועה הביא את הצמח לביתו והחל לעשות בו נסיונות, וכולנו מכירים היום את אחת התוצאות של נסיונות אלו – משקה הקפה שבלעדיו אף בוקר לא יתחיל להתחיל בהצלחה.

צמח הקפה גדל באזורים טרופים שונים ברחבי העולם בעיקר במדינות אפריקה, אמריקה ואירופה, למשל אתיופיה וברזיל . כיום ידוע שלצמח הקפה כ-25 זנים שונים שמשפיעים על טעמו הסופי של המשקה. האמת היא שהקלייה של פולי קפה היא המשפיעה יותר מהכל על טעמו של המשקה, אבל על כך בהמשך. 

שלב 1 – קטיפת הפולים

בשלב הראשוני קוטפים את הפולים ומפרידים אותם מפרי צמח הקפה על בסיס צבעם, כי צבע הפולים ירוק יותר מצבעו של הפרי ושל הצמח. ההפרדה יכולה להיעשות באופן יבש או רטוב, כאשר האופציה הרטובה נחשבת ליקרה כזו אך היא זו שמייצרת משקה איכותי יותר. אבל זו רק תחילתה של דרך ארוכה שבסופה הקפה המושלם, כי לא רק אופן הייבוש משפיעה על הטעם.

שלב 2– ייבוש וקלייה

לאחר הפרדת הפולים מייבשים אותם והם ממשיכים לשלב הקלייה. בשלב זה ייקלו הפולים בתנור וייטחנו במטרה ליצור אבקה, אך כדאי שתדעו שלרוב אבקת הקפה כוללת מספר זני קפה. הסיבה לכך לרוב היא לטובת יצירת טעם מעניין, מגוון ועשיר יותר. ככלל, טמפרטורת הקלייה ואופן ייבוש הפולים בשלב קטיפם משפיעים על הטעם הסופי של המשקה.

אז מה ההבדל בין הסוגים השונים?

למעשה, ההבדל בין הטעמים השונים של הקפה תלוי בארומה של הפולים, בטעמם, בחומציות שלהם ובאיזון בין כל מרכיביהם. המומחים לקפה טוענים שהמכלול של 6 גורמים הוא שקובע את טעמו הסופי של הקפה, אבל ניתן לסכם אותם לשני גורמים עיקריים: הזן של פולי הקפה ותהליך הייצור כולל טמפרטורה ואופן ייבוש הפולים. ובינינו – מה רובנו רוצים אם לא קפה טעים שיעורר אותנו על הבוקר, נכון?

אז מה תשתו?

אז איך נדע איזה קפה יערב לחיכנו ולחיק האורחים שלנו מתוך אינסוף מיני הקפה? אם אתם אניני טעם כדאי שתכירו את פרש קפה – המקום שמתמחה אך ורק בקפה על סוגיו השונים. תוכלו לרכוש מכונת קפה למשרד או לבית, קפסולות ומוצרים נלויים כמו מטחנות קפה, מקציפי חלב, קינטות וכן מוצרי תחזוקה ואביזרים. ולא פחות חשוב – כאן יוכלו להתאים לכם את הקפה המושלם.  

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה