כולנו משלמים סכומים שונים לחברות הביטוח. בפוליסה של כולנו מופיע סעיף הקשור לפנסיית נכות, אך לא רבים חושבים על המימוש של סעיף זה. במקרים שבהם אדם סובל מפגיעה כלשהי שאינה מאפשרת לו להמשיך בעבודתו ואין כל דרך להתאוששות ולחזרה לשגרה מלאה, יש צורך בקבלת פנסיה בגין הנכות הנקובה בפוליסה. כדי לממש זכות זו, על האדם להגיש תביעה מותאמת לחברת הביטוח.

במקרים מסוימים עשוי להיווצר מצב שבו המבוטח הנפגע נענה בשלילה מסיבה זו או אחרת, אך אין סיבה להיכנע ולהרים ידיים. יחד עם זאת, מומלץ מאוד להיעזר בעורך דין המתמחה בנושא פנסיית הנכות, כבר מתחילת הדרך, על מנת לראות את הבעיות האפשריות מראש ולמנוע אותן.

מדוע חברות ביטוח מסרבות לשלם פנסיות נכות?

באופן טבעי, חברות הביטוח אינן ששות לפרוע את ביטוחי הפנסיה, ולעיתים עולה צורך לקבל את המגיע על פי חוק באמצעות הגשת ערעורים, בקשות חוזרות ונשנות ועוד. עיקר הטענות של חברות הביטוח המסרבות להעניק את הפנסיה כחוק קשורות לכך שהאדם עצמו אחראי על הפגיעה, או שהיו נתונים בחייו ובמצבו הבריאותי שחשפו אותו לפגיעה הספציפית ולא צוינו במסגרת מילוי הפוליסה. על בסיס זה חברת הביטוח עשויה לטעון להסתרת פרטים, מה שמבטל את הפוליסה לחלוטין. דקויות נוספות קשורות באופן ספציפי לתחום הפעילות, לאופי העבודה, להכנסות של המבוטח כשהיה כשיר לעבוד וכן הלאה.

מדוע כדאי לפנות לעורך דין מומחה בפנסיה?

במקרים רבים, עבודתו של עורך הדין נעוצה בהתעמקות במילים הקטנות שבפוליסה ובשאר המסמכים, מה שעשוי להביא לסכומים גבוהים יותר המתקבלים מקרן הפנסיה ועוד. גם כאשר חברת הביטוח אינה דוחה את הבקשה לממש את הזכויות הפנסיוניות, זה עדיין לא אומר שהגוף מעניק את כל המגיע לכם, ועל מנת לוודא זאת כדאי לפנות לעורך דין כבר מהשלבים הראשונים להתנהלות. יש שיגידו שכדאי לעשות זאת גם במהלך גיבוש הפוליסה או להגיש אותה לבדיקה מעמיקה על מנת לדעת אילו בעיות עשויות להתעורר ברגע האמת. מדובר בגישה זהירה לגופים בירוקרטיים גדולים שאיתם לא תמיד ניתן להגיע להסדר בקלות.

פנסיה בירושה – נושא חשוב נוסף עבור עורך דין פנסיוני

מומחה בתחום המשפטים העוסק בנושאי קרנות פנסיה שונות מאפשר לפתור בעיות שונות לא רק בכל הקשור לקבלת הזכויות הפנסיוניות עבור האדם עצמו, אלא גם לקרוביו, במקרים של פטירה. על פי חוק, בני הזוג המוכרים זכאים לפנסיה של האדם הנפטר, אך על מנת לממש את כל הזכויות בכל עת, חשוב מאוד לדאוג לכך שכל המסמכים יהיו מסודרים, ובמקרים מסוימים יש להגיש את העתירות בדרכים ספציפיות המובנות כהלכה אך ורק לעורך דין מקצועי הפועל בתחום הפנסיה על כל גווניו. אם אחד מבין הזוג קיבל פנסיית נכות – האם גם בן או בת הזוג זכאים לתשלומים? באיזה היקף ולאורך כמה זמן? האם זה תקף גם עבור ילדים מתחת לגיל 18 (וגם לילדים בוגרים)? כיוון שמדובר בגורמים התלויים באדם המבוטח, חשוב מאוד לבדוק את כל הדקויות הללו על מנת לדאוג לכך שכל הזכויות ימומשו במלואן בכל עת. פנייה לעורך דין מקצועי בתחום היא הדרך הטובה ביותר להבטיח את כל הדקויות המורכבות האלה.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה