פתיחת מסע "בעקבות לוחמי ששת-הימים" בירושלים



9000 בני-נוער מכ-90 בתי ספר מרחבי הארץ יפקדו מהיום (ב') אתרי מורשת מרכזיים בירושלים בסימן 50 שנה למלחמת ששת-הימים

משרד הביטחון מכריז היום (ב') על פתיחת מסע "בעקבות לוחמים"- ירושלים, כחלק מתכנית האגף הביטחוני-חברתי במשרד, לעידוד הגיוס לצה"ל בקרב בני-נוער, וכחלק מפעילות משרד הביטחון לציון 50 שנה למלחמת ששת-הימים. "מסע בעקבות לוחמים ירושלים" יתקיים בנוסף ל"מסע בעקבות לוחמים" המתקיים ברמת-הגולן מידי שנה בתחילת שנת הלימודים התשע"ד, ויכלול סיורים של התלמידים באתרי מורשת מרכזיים בירושלים, ביניהם: ארמון הנציב, אמת המים, משכנות שאננים, הר-ציון וקבר דוד, סיור "לבד על החומות", מנהרות הכותל, מגדל דוד, מוזיאון אסירי המחתרות ועוד. בתום כל יום יגיעו התלמידים למופע מסכם של הלהקות הצבאיות באמפי-תיאטרון בלטרון.

הפתעה מיוחדת צפויה לתלמידים שיגיעו לסיורים בדמות לוחמי עבר שימתינו להם בכל אתר ואתר, וישימיעו להם ממקור ראשון את סיפורי הקרבות, יענו על שאלותיהם ויבלו איתם את היום. "מדובר בהזדמנות פז עבור בני-הנוער של היום לשמוע סיפורים מהאנשים שנלחמו וסיכנו את חייהם בשביל הדור הצעיר" אומרת היום דליה ינקו, סגנית ראש האגף הביטחוני חברתי שבמשרד הביטחון, ומוסיפה: "המסע המיוחד הזה הוא בעצם מסע אחורה בזמן לרגעים ההירואיים, הערכיים והמרגשים ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל".

לרגל ציון 50 שנים לפרוץ מלחמת ששת-הימים, מקיים משרד הביטחון מגוון רחב של פעולות לאורך כל השנה וביניהן: עצרת הצדעה ממלכתית ללוחמי ונופלי המלחמה ומשפחותיהם, מבצע ענק לשיפוץ 40 אנדרטאות ששת-הימים בצפון במרכז ובדרום, מימון אירועי מורשת ליחידות המיתולוגיות וליחידות מילואים רבות בצה"ל, הפקת חומרי הסברה ומורשת קרב בשיתוף עם חיל-החינוך לטובת הטמעת המורשת בקרב חיילי צה"ל ועוד.

תמונה: דוברות משרד הביטחון  

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה