טקס מצטייני 'גדולים במדים'



20 מצטיינים של תכנית 'גדולים במדים' של עמותת 'יד לילד המיוחד' המאפשרת לצעירים עם צרכים מיוחדים להתגייס לצבא, זכו הבוקר להגשים חלום ולקבל מנשיא המדינה ומזכירו הצבאי את סיכת ההצטיינות בטקס מרגש שנערך במשכן הנשיא

הבוקר (ג') התקיים במשכן הנשיא בירושלים טקס חלוקת תעודות וסיכות הצטיינות ל-20 חיילים עם צרכים מיוחדים מתוכנית "גדולים במדים" של עמותת "יד לילד מיוחד" בשיתוף JNF ארה"ב, על פועלם במסגרת הצבאית. האירוע המרגש המהווה הגשמת חלום עבור הצעירים, התקיים במעמד נשיא המדינה מר ראובן ריבלין. הצעירים עלו בזה אחר זה על בימת אולם הכנסים בבית הנשיא, וקיבלו את תעודות ההצטיינות ממזכירו הצבאי של הנשיא, אל"מ בועז הרשקוביץ, ורס"ן ריקי גולן, בעלת שיתוק מוחין שהיא חלק מהנהלת תוכנית "גדולים במדים" ובמסגרת תפקידה  בצבא היא ראש מדור הטמעה במשאבי אנוש בצה"ל ואחראית על גיוסם של  מאות צעירים בעלי צרכים מיוחדים.

מדובר ב- 20 צעירים מכל רחבי הארץ עם צרכים מיוחדים ברמות שונות, מתוך 350 חיילים בעלי צרכים מיוחדים הלוקחים חלק בתוכנית "גדולים במדים" במימון JNF ארה"ב,  שהתגייסו לצה"ל כחלק מהרצון להיות חלק מהחברה הישראלית ולממש את חובת הגיוס, שאינה חלה עליהם כלל. תכנית גדולים במדיםאיפשרה את שיתוף הפעולה והכנסתם לצה"ל. הצעירים עולים על מדים ומשרתים כחיילים מהשורה בבסיסים שונים ברחבי הארץ, וממלאים תפקידים כשל חיילים מן השורה, ואף תפקידים בכירים יותר.

הצעירים התרגשו מאוד כאשר נשיא המדינה, מר רובי ריבלין, נכנס לאולם הכנסים והצדיע לנוכחים. לאחר מכן נשא הנשיא דברים ואמר: "כל אדם שאוהב ומכבד את המדינה מתגייס. צה"ל משקף את מגוון האוכלוסייה שיש לנו במדינת ישראל. אתם מוכיחים שאין דבר העומד בפני הרצון ברמה האישית, ואין דבר שהמדינה לא יכולה לקיים. הגיוס לצה"ל חשוב לשילוב של כולנו בחברה. ליצירה של יכולת להיות שותפים לכלל הדברים שיש במדינה שלנו. אני גאה ושמח לארח אתכם ולהצדיע לכם!"

יו"ר עמותת "יד לילד המיוחד" אריאל אלמוג:"אני נרגש וגאה לעמוד כאן היום ולהציג בפני הנשיא את המצטיינים שלנו. כולם התגברו על המוגבלות בכדי להיות כאן ולשרת את המדינה. ארגון JNF שפרס חסותו עלינו, אנו רוצים להודות לכם מקרב לב. זהו רגע מרגש ונגיע לרגעים נוספים כאלה בעתיד".

רס"ן ריקי גולן ראש מדור הטמעה בחיל משאבי אנוש: "לא לכל ילד יש את הסביבה שעוזרת להתמודד עם הקשיים של נכות וצרכים מיוחדים, וכאן נכנסת תוכנית "גדולים במדים", שנותנת את התמיכה, הכח וההכוונה לאותם ילדים עם מוגבלויות שרוצים לתרום חלקם כשווים בחברה הישראלית. אני גאה לסייע להרחבת התוכנית שמלמדת אותנו על נחישות וקבלת האחר. אני גאה להיות קצינה בצבא שהעוצמה שלו באה מאמונה ברוח האדם ויכולותיו".

שחר רומבולסקי מקיבוץ כפר מנחם הלוקה בכבדות שמיעה קשה לא ישן כמה לילות וביקש באופן אישי לתקוע בשופר לנשיא ולשר הבטחון שבדיוק הגיע. השניים שוחחו עם שחר על תפקידו בצבא ומחאו כפיים כשסיים לתקוע בשופר " זה היום המאושר בחיי" ציין שחר. "אני גאה להיות מצטיין הנשיא ולתרום לצבא כמו שהצבא תורם לי" סיים רומבולסקי.

תמונות:  חנה עזריאל 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה