חגיגות יום ירושלים במוזאון ארצות המקרא



לכבוד חגיגות 25 שנה למוזיאון וחגיגות 50 שנה לאיחוד העיר ירושלים, מוזיאון ארצות המקרא מזמין את הציבור הרחב לתערוכה המחודשת "ירושלים שהייתה בבבל" המגוללת את סיפור חורבן ירושלים וגלות בבל

בעקבות הצלחת התערוכה "על נהרות בבל" בה הוצג לראשונה אוסף תעודות "אל-יהודו", לוחות טין המתעדים את חיי גולי יהודה בבבל, יוצג האוסף שוב לקהל הרחב בתערוכה המחודשת "ירושלים שהייתה בבבל". אירוע הפתיחה יתקיים במוזיאון בשיתוף עם מיזם '929 תנ"ך ביחד' וישלב מופע מיוחד של שירה ונגינה בהשראת ספר תהילים. במהלך הערב יבצעו המוזיקאי עידן טולדנו ונועה בן שושן סולנית להקת "מרקש אקספרס" שירים ופיוטים שמתכתבים עם מזמורי תהילים המבטאים את הכמיהה לירושלים. את הערב תנחה נויה שגיב אשר תשזור קטעי תוכן מהשירה המודרנית עם המזמורים והפיוטים. בנוסף, במהלך הערב יוקרנו עבודות וידאו-ארט שהופקו במיוחד עבור מיזם 929 עם הגיעו לספר תהילים, ובהם  אנשי רוח, שחקנים ואמנים נוספים הקוראים פרקי תהילים, ביניהם השחקנית חנה אזולאי, השחקן דרור קרן והרב דוד מנחם. מיזם 929 הוא מיזם ישראלי בניהולו של הרב בני לאו לקריאה משותפת יומית של 929 פרקי התנ"ך.

התערוכה "ירושלים שהייתה בבבל" מגוללת את סיפור חורבן ירושלים וגלות בבל: בעקבות חורבן ירושלים ובית המקדש הראשון, נעקרו אלפים מתושבי ירושלים ויהודה ויצאו לגלות בבבל הרחוקה. השלכותיה של הגלות היו הרות גורל ובעקבותיה גיבשו אנשי יהודה את זהותם הדתית והלאומית והפכו לעם שהצליח לשרוד כנגד כל הסיכויים ומעולם לא איבד את התקווה לשוב לציון. אוסף התעודות, חושף את שמותיהם של עשרות גולים מיהודה וצאצאיהם ומהווה עדות ראשונה מסוגה לחייהם ולמנהגיהם בבבל במשך כמאה שנה. הגולים מיהודה יושבו ביישובים שונים, שהבולט בהם נקרא אל-יהודו, "עיר יהודה" באכדית, השם בו כינו הבבלים את ירושלים. מתוך התעודות אפשר לשער כי הם שכנו מדרום לבגדד המודרנית.

אמנדה וייס מנכ"לית המוזיאון: "פתיחת התערוכה 'ירושלים שהייתה בבבל' במועד בו אנו מציינים 25 שנה למוזיאון ו-50 שנה לאיחוד ירושלים, קושרת בין הזיקה ההיסטורית לעיר ירושלים ובין החזון העתידי של בירת ישראל המודרנית. חורבן ירושלים וגלות בבל מהווים סימן דרך משמעותי שעיצב את העם היהודי וביסס את מעמדה של ירושלים בתודעתו הלאומית והדתית. עשינו מאמצים רבים לאפשר לציבור לבקר בתערוכה במיוחד בשנה זו בה אנו מציינים 50 שנה לאיחוד ירושלים. אנו רואים בתערוכה "ירושלים שהייתה בבבל" מתנה צנועה לעיר ירושלים, לנופה ולתרבותה".

בתערוכה מוצגים פריטים שהושאלו באדיבותם של סינדי ודוד סופר, וויליאם ל' גרוס, אוסף משפחת גרין, ד"ר חיים גרוסמן, עליזה ושלמה מוסאיוף, ורשות העתיקות. התערוכה יצאה לפועל בזכות נדיבות לבם ותרומתם של סינדי ודוד סופר, קרן דיויד ברג, ג'ורג' בלומנטל, יוג'ין ואמילי גרנט, בת' סנדרס, מאירה ושלמה סנדרס, נעמי ופטר נוישטדטר, הקרן ע"ש אלי ובתיה בורובסקי, ידידי מוזאון ארצות המקרא באמריקה, בבריטניה ובגרמניה, הקרן לארכאולוגיה של ארצות המקרא, משרד התרבות והספורט, משרד החינוך ועיריית ירושלים.

אירוע הפתיחה החגיגי, יתקיים בשיתוף מיזם '929 תנ"ך ביחד' עם מופע שירה ונגינה בהשראת ספר תהילים. האירוע פתוח לקהל הרחב ללא  תשלום- יום רביעי | 17 במאי 2017 | בשעה 18:30 | הכניסה חינם.

תמונה: מוזיאון ארצות המקרא


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה