קידום אתרים אורגני



מרבית הגולשים ברשת משתמשים במנוע חיפוש על מנת להגיע למוצר, שירות או מידע לו הם זקוקים. זוהי הנחת היסוד של כל נושא יצירת הנראות ברשת.

 

 קידום אתרים אורגני פירושו שאינכם משתמשים בפרסום "מלאכותי" (או כפי שהוא נקרא קידום ממומן) על מנת למצב את האתר שלכם במקום טוב בתוצאות החיפוש, אלא עושים זאת באופן שקט וחרישי, מאחורי הקלעים, על ידי התאמתו של האתר לקריטריונים של מנוע החיפוש של גוגל. אבל כיצד מתאימים את האתר למאות קריטריונים שאינם ידועים לכם, מכיוון שגוגל שומרת עליהם בסוד כמוס במשך שנים? כיצד מבצעים קידום אתרים כאשר פעם בכמה חודשים משחררת גוגל עדכון חדש אשר טורף את הקלפים והופך את הקערה על פיה?

 

הסיוט של מקדמי האתרים בשיטה האורגנית

אם לשפוט על פי ניסיון העבר, גם מקדמי אתרים מקצועיים עלולים להתעורר בוקר אחד ולגלות שהאתר שקידמו, אשר עד ללילה שלפני כן כיכב בראש תוצאות החיפוש בעמוד הראשון, נדחק למטה למטה, לפעמים עד לעמודים השני או השלישי (רחמנא ליצלן J), אל המקום האפל בו מרוכזות כל תוצאות החיפוש הלא רלוונטיות, אלה שהגולשים לא יגיעו אליהן לעולם... אין דבר מדכא ושובר יותר מכך, לראות את כל העבודה הקשה הזו יורדת לטמיון. והעצוב (והמפחיד) ביותר הוא שאין שום ארובה לכך שגם אם תצליחו להחזיר את האתר למקום אותו אתם מייעדים לו בעמוד התוצאות הראשון, העדכון הבא (שכנראה, שוב יבוצע ללא אזהרה מוקדמת של גוגל) לא יחזיר אותו שוב אחורה. ועכשיו, לכו תסבירו ללקוח המאוכזב, שכל כך היה גאה לראות את האתר שלו מככב בעמוד הראשון, שהאתר בסדר גמור, גם אתם פעלתם כשורה, וזו רק גוגל שהשתגעה לה פתאום... מצב מייאש למדי, אשר ימשך כל עוד גוגל תמשיך להיות מונופול ומנוע החיפוש האחד והיחיד שמשפיע על הנראות של האתרים שלנו.

 

עושים את מה שניתן בעזרת הכלים העומדים לרשותכם

בכל נקודת זמן נתונה ניתן למצוא ברשת המלצות של מומחים אשר מתאימות להשלכות של העדכון האחרון שמבצעת גוגל באלגוריתם שלה. אבל, בצידן, ניתן למצוא גם הנחיות שעוברות כחוט השני לאורך כל עדכוני גוגל ואינן משתנות:

  • בחירה במערכת CMS (ניהול תכנים) שמתקשרת היטב עם מנוע החיפוש של גוגל (ההמלצה היא על וורדפרס).
  • יצירת אתר הבנוי נכון מבחינה היררכית.
  • יצירת אתר נוח למעבר בין הקטגוריות, קטגוריות המשנה והדפים השונים.
  • ביצוע מחקר מילות מפתח מקיף, שתוצאותיו ישובצו במיקומים שונים באתר על פי ההמלצות.
  • יצירת תכנים מקוריים ואיכותיים המכילים את מילות המפתח במינון המוכתב באותה עת על ידי גוגל. שימו לב, המינונים האלה משתנים מעת לעת, וגוגל איננה רואה בעין יפה ניסיון לעבוד עליה באמצעות Keyword Stuffing!
  • תגיות מטא מוגדרות בצורה נכונה בכותרת של העמוד, בכותרת המאמר (תגית H1) בכותרות המשנה (תגית H2-H6), במטא דיסקריפשן ובתגיות מילות המפתח המתאימות לנושא המאמר.
  • קישורים יוצאים ועוגנים מסודרים ומוגדרים כהלכה. בין אם הקישור מוביל למאמר בתוך האתר ובין אם לאתר חיצוני, עליו להיות מוגדרים ויזואלית באופן שהגולש יוכל להבחין בהם (צבע הפונט, קו תחתון וכד').

 

למרות המלאכה הסיזיפית, אין הנאה גדולה כמו לראות את האתר שאתם מקדמים מתיישב במקומות ריאליים ונשאר שם למשך תקופה. כמובן שזה דורש השקעה מתמדת ותוכנית פעולה מפורטת, אבל אין ספק, גוגל הופכת את החיים של כולנו למעניינים ולא נותנת לנו לשקוע בשאננות... J


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה