המונח קידום אורגני SEO מלווה אותנו בשנים האחרונות וצבר אפילו תאוצה רבה יותר מאז התחזקה גוגל והפכה למעצמה. בד בבד עם התחזקותה, הפך מנוע החיפוש שלה למנוע החיפוש השולט והעיקרי ברשת, ומאותה שנייה, על פיה יקום וייפול דבר: היא זו שממליכה אתרים כשהיא מעלה אותם לראש תוצאות החיפוש, והיא גם זו שמפילה אתם ודוחקת אותם לתחתית תוצאות החיפוש, ובכך, גוזרת את גורלם להפיכה ללא רלוונטיים. לאור כל זאת, זה ממש לא מפתיע שגוגל מעורבת בכל צעד של חיינו והיא מכתיבה כיצד ייראו תוצאות החיפוש שנקבל כאשר אנחנו מקלידים שאילתה במנוע החיפוש (תוצאות רלוונטיות לנו על פי מיקומנו, למשל), היא מאחסנת את המיילים שלנו, את התמונות והקבצים וכד'.

 

גוגל - ידה בכל

על האתרים העסקיים והארגוניים, השפעתה עוד רבה יותר, בשל קריטריוני האינדוקס שלה (אלה שהזכרנו קודם, המדרגים את האתרים לזכות או לחסד, לנראות או למוות, לצמיחה או להיעלמות ולשקיעה). כתוצאה מכך, ועל מנת לענות לקריטריונים שהיא מציבה לבוני האתרים, התפתח תחום חדש, קידום אורגני, שמטרתו להפוך את האתרים לאטרקטיביים יותר בעיני מנוע החיפוש של גוגל, ובכך, לסייע להם להתברג במקומות הראשונים של העמוד הראשון של תוצאות החיפוש.

 

מהו העיקרון שנמצא מאחורי הקידום האורגני?

קידום אורגני פועל על עקרון פשוט למדי: ככל שהאתר מתאים במידה רבה יותר לקריטריונים שמציבה גוגל, כך הוא זוכה בנקודות זכות רבות יותר, שמדרגות אותו במיקום גבוה יותר בתוצאות. נשמע סופר-פשוט, נכון? רק שלגוגל ישנם מאות קריטריונים כאלה, אשר אינם מתועדים, מוצהרים או מוכרים לאף אחד, כולל עובדי גוגל עצמם. אבל, היות והכורח הוא אבי כל המצאה, על בסיס אותם קריטריונים שכבר התגלו (וגם הם, לרוב, נודעו למקדמי האתרים בדרך לא דרך) נבנתה תורה שלמה הכוללת דברות עשה ואל תעשה בבניית אתר - תורה זו היא הקידום האורגני.

 

למה דווקא "אורגני"?

ההתייחסות לסוג קידום זה כ"אורגני" מגיעה על בסיס ההשוואה בינו לבין סוג הקידום הנוסף שמציעה גוגל לאתרים - הקידום הממומן, מודעות בתשלום עבור לחיצה. בניגוד לקידום הממומן, אשר ממקם באופן מלאכותי בראש טבלת התוצאות אתרים "טובים" וגם אתרים שאינם כאלה, הקידום האורגני, אמור, באופן מוצהר, לדאוג שאתרים "טובים" ידורגו בראש תוצאות החיפוש אחר מילת מפתח מסוימת, בעוד אתרים שאינם כאלה - לא יגיעו לשם. אמנם, כיום הקידום הממומן נעשה באופן מלאכותי ואיננו מתבסס רק על נתוני הפתיחה המקוריים, אלא על התאמתם באופן מיוחד למטרת הקידום בגוגל, אבל עדיין, רק האתרים העונים לקריטריונים המוכתבים על ידי גוגל מתברגים במקומות הראשונים של תוצאות החיפוש. סוג של "טבעי" J.

 

האם זה עובד? האם אכן הרשת הפכה לטובה ולנגישה יותר בזכות הקידום האורגני?

באופן מפתיע למדי, כן. כאשר מבוצעת אופטימיזציה לאתר כדי לענות לקריטריונים של גוגל, התוצאה הישירה מכך היא הפיכת האתרים לנגישים יותר עבור גולשים אנושיים, משום שעל פי גוגל, הרובוטים שלה, אשר בודקים ומאנדקסים את הרשת, מדמים (עד כמה שניתן בבינה מלאכותית, כמובן) את הגלישה האנושית. לכן, אותם דברים המפריעים לרובוטים הם בדיוק אותם דברים באתר אשר יפריעו לגולש האנושי בו.

 

אבל, אם גוגל הייתה פונה אל בעלי האתרים בבקשה "חבר'ה, בואו נהפוך את הרשת למקום נגיש יותר", מי מהם היה מקשיב לה? כך, על פי הפיכת המקומות הראשונים למשאת ליבו של כל בעל אתר ברשת, מטרתה של גוגל הושגה. תודו שמדובר בטריק גאוני, לא? J


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה