במד"א זוכרים את הנופלים - יום הזיכרון 2017



לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה שיחול שבוע הבא, נערכים במד"א בכוננות גבוהה, והכוחות צפויים להיות פרושים בכל רחבי הארץ לאבטח רפואית את אירועי יום הזיכרון, באתרי ההנצחה ובתי העלמין הצבאיים בהם יתקיימו עצרות זיכרון

במד"א 81 משפחות, ששכלו את יקיריהן במערכות ישראל, בפעולות איבה ובעת שירותם הצבאי, ובימים אלה נערכים בארגון לטקסי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה. כמדי שנה ייערך הטקס המרכזי במרכז מד"א בנוכחות הנהלת הארגון, משפחות שכולות, עובדים ומתנדבים. אחד המתנדבים הזכורים הוא יובל מורנו ז"ל.

יובל מורנו ז"ל נולד ביום ט' בחשוון תשכ"ו (4.11.1965)  בקרית  טבעון, בה גדל והתחנך. הוא למד בבית-הספר היסודי 'נרקיסים' והמשיך את לימודיו בתיכון 'אורט גרינברג' בקרית טבעון. יובל ז"ל, החל להתנדב במד"א בימי בית הספר התיכון, לאחר שעבר קורס עזרה ראשונה. עם סיום בית-הספר התיכון, החליט לדחות את הגיוס בשנה והתנדב לשנת שירות ולאחר התלבטות בין הליכה לגרעין 'עודד' לבין הליכה לבית-ספר שדה, בחר יובל ז"ל ללכת לבית-ספר שדה בהר מירון והדריך בו שנה וחצי. כתוצאה מקרבתו לתחום ואהבתו לרפואה, ביקש יובל ז"ל עם סיום הטירונות לעבור קורס חובשים, ובסיום הקורס הוצב כחובש קרבי בגדוד שריון ברמת הגולן. ביום כ"ט בטבת תשמ"ו (9.1.1986) נפל יובל ז"ל בעת מילוי תפקידו, כשהוא בן 20. לאחר המקרה הנורא, הוריו הוציאו לאור חוברת לזכרו ובה דברי חבריו על דמותו. בנוסף, הוקם בהר מירון אתר לזכרו של יובל ז"ל.

רן מורנו, אחיו של יובל ז"ל: "יובל ז"ל היה ילד חברותי, מוכשר עם אישיות מיוחדת שאהב את הטבע. היה לו חשוב מאוד לעזור לקהילה ורוח ההתנדבות בלטה בו מאוד, אם בתנועת הצופים, שם הדריך חוגי בני נוער ובמד"א שם סייע בהצלת חיים. הבית תמיד היה מלא בחברים, חבריו שאהבו אותו מאוד שומרים על קשר עם המשפחה עד היום."

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "במהלך השנים, מאז הקמתה של מדינת ישראל, מצטרפים לצערנו חללים רבים להיסטורית השכול. בין החללים היה גם אחד מטובי בניה של משפחת מד"א - יובל מורנו ז"ל, אשר תרם רבות להצלת חייהם של אחרים גם במסגרת התנדבותו במד"א וגם במהלך שירותו הצבאי. עובדי ומתנדבי מד"א מחבקים לאורך כל השנה ובמיוחד ביום הקשה הזה את משפחתו ואת כלל המשפחות השכולות במדינת ישראל. מי ייתן ולא נדע עוד צער".      

 

בתמונה: יובל מורנו ז"ל, צילום משפחתי 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה