רפורמת הניקיון בירושלים יוצאת לדרך



100 עובדי ניקיון חדשים מתוכם 63 עובדי טאטוא ידני בשכונות העיר, 12 צוותי ניקיון חדשים יפעלו במסלולים חדשים לאיסוף אשפה ויבטיחו פינוי אשפה בתדירות של עד 6 פעמים בשבוע ו-400 מיכלים טמוני קרקע יחליפו את הצפרדעים- רפורמת הניקיון החדשה

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, הודיע כי בשבועות הקרובים תצא לפועל רפורמת הניקיון שיזם בהיקף שנתי של כ-13 מיליון ₪. מדובר בתכנית המשמעותית ביותר שאושרה בשנים האחרונות במטרה להביא באופן מיידי לשדרוג משמעותי בניקיונה של ירושלים.

בין הפעולות המתוכננות במסגרת רפורמת הניקיון: הוספת 100 עובדי ניקיון חדשים למערך הניקיון, מתוכם 63 עובדי טאטוא ידני בשכונות העיר, הוספת כ-30 עובדים ב-12 צוותי איסוף אשפה חדשים שיעבדו במסלולי חדשים ויבטיחו פינוי אשפה בתדירות של עד 6 פעמים בשבוע, כאשר במקומות הומי קהל ומסחר בהם ריכוזי אשפה גבוהים תיאסף האשפה פעמיים ביום. כמו כן, מוקם צוות גיבוי יומי אשר תפקידו יהיה לתת מענה נקודתי על פי צורך. אלה מצטרפים לתכנית שכבר יצאה לדרך לפני מספר חודשים, במסגרתה יוצאו פחי הצפרדעים מהשכונות ויוחלפו ב- 400 מיכלים טמוני קרקע, אשר יביאו לשיפור משמעותי באיכות החיים והניקיון ובתפעול הפינוי של האשפה. נכון להיום, למעלה מ-100 פחים טמוני קרקע כבר הוטמנו בשכונות.

כאמור, מדובר בפעימה ראשונה של התכנית וזו צפויה להתרחב, במטרה להוביל לשיפור ניכר בשירותי הניקיון והתברואה הניתנים כיום. יצוין כי הרפורמה נבנתה יחד עם מינהל התפעול, אגף התברואה ויו"ר ארגון עובדי התברואה, גילי גורני.

ראש העיר, ניר ברקת: "הבטחנו כי בשנת ה-50 לאיחודה של ירושלים נוציא לפועל בזכות התקציבים שהשגנו תכניות רבות שישנו את פניה של העיר ויעלו באופן מוחשי את איכות החיים בה. התכנית שאושרה היום מוכיחה יותר מהכל שאנו עומדים במילה שלנו. שירותי הניקיון והתברואה הינם נדבך חשוב באיכות חייהם של התושבים בעיר ואני בטוח כי הפעלתה של התכנית תתרום רבות הן לאיכות החיים והן לשיפור פני העיר".

תמונה: יונתן סינדל/ flash 90 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה