זוכרים ושרים בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה 2017



זו השנה השמינית בה מתקיים אירוע זיכרון לדור השלישי במסגרת פרויקט 'זוכרים ושרים בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה'

האירוע משלב ערב שירה, עם הזמרים עמיר בניון, לאה שבת, אדיר גץ, להקת עלמא, ועיסוק בסוגיות הנוגעות ל- 'זיכרון של הדור השלישי' בהשתתפות: ח"כ רחל עזריה, ד"ר נעמה שיק, מוטי רוזנר, רן בנימיני והשחקנית אופירה עזריאלי.

לפני המופע יתקיימו מעגלי שיחה ודיון מונחים על זיכרון, דיבור והשתקה - בהשראת ''ובלבי חומה' ספרה של איטה בן חיים, ניצולת שואה, ושירה 'למדי אותי' אשר יושר במהלך האירוע. בשיתוף בית מדרש אלול ופורום רשות הרבים.

"הפרויקט הוקם מתוך הבנה שכדור האחרון הפוגש את אלו שהיו שם, עלינו מוטלת המשימה להנחיל את הזיכרון הלאה", אומרים איתי צור ויונתן דרור, יוזמי הפרויקט. "הביקוש הרב לפרויקט, משקף את הצורך הגדול של הדור הצעיר לציין את יום השואה מנקודת המבט הרלוונטית אליו. האירוע מתקיים במרכז ז'ראר בכר בירושלים, מקום בו התקיים משפטו של הצורר הנאצי אדולף אייכמן. הדבר מסמל את המחויבות שלנו כאן, כלפי הזיכרון של מה שאירע שם."

לאור הביקוש הגבוה, כדי לאפשר לציבור רחב להשתתף באירוע, תתקיים הקרנה של המופע באמפי או באולם לאו מודל הסמוך למרכז ז'ראר בכר, לכל אלו שלא יכנסו לאולם עצמו.

במהלך השנים אמנים, אנשי ציבור ותקשורת התגייסו לפרויקט ולקחו בו חלק, ביניהם: הזמרים עידן חביב, חמי רודנר, דנה ברגר, ערן צור, סיון טלמור, ענת מלמוד, אופיר בן-שטרית, אנה שפיץ, דביר כהן (דיוואן הלב), דוד לביא, ענבל גרשקוביץ, חנן בן-סימון, אביב בכר והדס קליינמן. ג'יק לוי, שרה ב"ק, הרב בני לאו, ד"ר מיכה גודמן, אבי גרייניק, אראל סג"ל, גולן אזולאי, מלכה פיוטורקובסקי, פרופ' חנה יבלונקה, פרופ' ורד וניצקי סרוסי, מישל קישקה, רן בנימיני (רשת ב'). השחקנים יצחק לאור, רוני אברהמוף-שפירא, יאיר להמן ועוד.

כמו בשנים קודמות, גם השנה, הפרויקט מאמץ את מועדון ניצולי השואה של עמותת 'עמך' ועמדות התרמה יפתחו במקום על מנת לגייס משאבים להרחבת השירותים ש'עמך' מספק לניצולי השואה שעודם חיים ביננו. הפרויקט מופק על ידי 'מודוס הפקות' בשיתוף 'ז'ראר בכר' ובניהולו המוזיקלי של 'אחיה אשר כהן-אלורו'.

זוכרים ושרים, יום ראשון, ה-23.04.17 בשעה 21:00, במרכז ז'ראר בכר, רחוב בצלאל 11, ירושלים מעגלי דיון מונחים בשיתוף פורום רשות הרבים ובית מדרש אלול: אולם ליאו-מודל, בשעה 19:00. הכניסה לאירוע ללא תשלום ובהרשמה מראש כבשנים הקודמות .

 

תמונה: אלדד רפאלי באדיבות יח"צ 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה