מתנדבי עמותת אור ירוק בירושלים: "תפעילו ת'ראש, שימו קסדה"



במהלך חופשת הפסח ערכו מתנדבי עמותת אור ירוק פעילות הסברה להורים ולילדים בכ- 200 תחנות דלק ברחבי הארץ במטרה לעורר מודעעות לחשיבות חבישת הקסדה בעת רכיבה על אופניים

התמונה הבאה מוכרת וודאי לכולנו: חבורת נערים צעירים רוכבים על אופניים חשמליים, הטלפון ביד והראש חשוף בלי קסדה. הם רוכבים על המדרכה, על הכביש בין כלי הרכב ללא יכולת לדעת מהם חוקי התנועה ואיך נוהגים בכביש.

מנתונים חדשים של מכון גרטנר, המרכז הלאומי לחקר טראומה ורפואה דחופה, עולה כי בכל שלושה ימים בממוצע אושפז ילד מתחת לגיל 14 בבית חולים לאחר שהיה מעורב בתאונת אופניים חשמליים או קורקינט ממונע בשנת 2016. מהנתונים עולה כי 108 ילדים אושפזו בשנה החולפת בבתי החולים, כאשר מדובר בעליה של כ-10% בהשוואה לנתוני שנת 2015 שבמהלכה אושפזו 99 ילדים, לאחר שהיו מעורבים בתאונת אופניים חשמליים או קורקינט ממונע.

לאור הנתונים הקשים החליטו בקבוצת 'דלק' לשתף פעולה עם עמותת אור ירוק ולהשקיע בקמפיין הסברתי שיעלה את המודעות לחבישת קסדה בזמן רכיבה על אופניים. במהלך חופשת הפסח הגיעו מתנדבי עמותת אור ירוק לכ- 200 תחנות דלק של "דלק" ברחבי הארץ שם חילקו עלונים והסבירו להורים ולילדים על החשיבות הקריטית בחבישת הקסדה בכל רכיבה על אופניים באמצעות הסלוגן: "תפעיל ת'ראש שים קסדה".

בין המקומות אליהם הגיעו המתנדבים גם תחנת דלק בירושלים, במטרה להעלות את מודעות התושבים לנושא.

אסתר אלדן, מנכ"לית דלק אמרה היום "התרומה לקהילה הינה נדבך חשוב באסטרטגיה של החברה. חברנו לעמותת אור ירוק על מנת לתמוך בפעילות החינוכית לנסות ולמזער את תאונות הדרכים בישראל בקרב הילדים . מידי יום מאות אלפי לקוחות מתדלקים בתחנות 'דלק' ושת"פ כזה מהווה הזדמנות מצוינת לחשיפת קמפיין המעודד ילדים לחבוש קסדה ברכיבה על אופניים. מדובר בפעילות חינוכית שנועדה לשמור על ביטחונם של ילדינו ואנו מקווים להגיע לתוצאות המרביות בקידום המודעות".

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "קסדה היא שומר הראש של הרוכב והוכחה כאביזר בטיחות שיכול לעשות את ההבדל בין חיים ומוות. אני מברך את קבוצת דלק על ההירתמות שלה למאבק בתאונות הדרכים. המטרה שלנו היא להגביר את המודעות בקרב הילדים ובני הנוער לחשיבות של חבישת קסדה בכל רכיבה, אפילו הקצרה ביותר. כמו שלא רוכבים על אופנוע בלי קסדה כך חשוב לנו להטמיע כי לא רוכבים על אופניים בלי קסדה".

תמונה: אור ירוק  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה