פיגוע בכיכר צה"ל: צעירה בת 20 נרצחה



מחבל דקר למוות צעירה בת 20 ברכבת הקלה בסמוך לכיכר צה"ל. המחבל נוטרל על ידי שוטר ממשטרת ירושלים שלא היה באותה עת במשמרת. בפיגוע נפצעו עוד שני אזרחים נוספים

בשעה 12:49 הוזעקו כוחות משטרה רבים סמוך לכיכר צה"ל בעקבות דיווח אודות פיגוע דקירה. מתחקור ראשוני עולה כי מחבל שעלה לרכבת הקלה בתחנת שער שכם עם שקית אותה אחז בידו, נסע ברכבת מספר דקות עד הגיעה בסמוך לכיכר צה"ל. משהבחין בצעירה העומדת לידו, התכופף ושלף מהשקית שברשותו סכין ודקר את הצעירה מספר פעמים בפלג גופה העליון.

שוטר ממשטרת ירושלים שהיה באותה עת באותו הקרון שלא במשמרת יחד עם בני משפחתו, זיהה את האירוע, משך את בלם החירום ברכבת וניטרל המחבל תוך שהוא מסתער עליו ומרחיק מידו הסכין. אזרח שהיה בסמוך סייע אף הוא בניטרול המחבל. בשלב זה הרכבת נעצרה, הדלתות נפתחו וכוחות משטרה ויס"מ שהיו פרוסים במסגרת ההערכות המוגברת בעיר, נכנסו לקרון ועצרו את המחבל ופינו את שאר הנוסעים. מד"א פינו במצב קשה את הפצועה לבית החולים שם מתה מפצעיה.

 
מחקירה ראשונית עולה כי המחבל, תושב ראס אל עמוד כבן 57, מעורער בנפשו , היה בדרכו מצפון הארץ לירושלים ,שם שהה במסגרת רפואית לבריאות הנפש. המחבל הועבר לחקירת ימ"ר ירושלים. במסגרת החקירה החוקרים גבו עדות מארבעת בניו.
 
מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, שניהל את  זירת הפיגוע שיבח את התגובה המקצועית והנחושה של השוטר שעצר את המחבל  "שוטרי משטרת ירושלים ערוכים בכל עת לתת מענה מיידי לכל אירוע בדגש לאירוע טרור. הניטרול המיידי והמקצועי של המחבל בעודו ברכבת הינו פועל יוצא של תרגום ההנחיות המבצעיות לפעילות בשטח הלכה למעשה שמנעה המשך פגיעה בחפים מפשע שהיו באותה עת ברכבת. בשלב הפיגוע הרכבת היתה מלאה אנשים ליד המפגע, שוטר על אזרחי של מחוז ירושלים שומע את הצעקות, מתנפל עליו ועוצר אותו. ובזה מסתיים האירוע. אני מקווה שלא יהיו עוד אירועים כאלו , ואם יהיו נסכל אותם כפי שסיכלנו בפעמים הקודמות".

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, התייחס לפיגוע "הבשורה המרה על מותה של הצעירה בפיגוע הטרור בירושלים, ממלאת עצב עמוק. מחשבותינו שלוחות למשפחת הנרצחת ואנו מתפללים לרפואת הפצועים המטופלים בשעה זו בבית החולים. השבוע, באו אלפים בשעריה הנצחיים של ירושלים לחוג את הפסח ואת פסחא ברחבי העיר, בעוד כוחות הביטחון מבטיחים את שלומם של האזרחים, התיירים והתושבים היקרים שפקדו את ירושלים. כך נמשיך. הטרור לא יביס אותנו ולא יהרוס את חיינו כאן".
 
ראש העיר ירושלים ניר ברקת בעקבות פיגוע הדקירה בככר צה"ל: "אני שולח את תנחומינו למשפחתת הנרצחת בפיגוע הדקירה הנתעב. אני קורא לכולם להמשיך ולטייל בארץ בכלל ובירושלים בפרט. המשך השגרה היא התשובה הטובה ביותר לטרור.  כוחות הביטחון פרוסים בכוחות מתוגברים בבירה וימשיכו לפעול ביד קשה כנגד כל מי שמנסה להפר את שגרת חיינו".

צילום: תיעוד מבצעי מד"א  
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה