כרמי צור מחבקת את דיירי 'עלה' ירושלים



חניכי 'עלה' בירושלים שהינם אנשים וילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית זכו בשבוע שעבר לשבת חוויתית ומיוחדת במינה בכרמי צור

מלווים במתנדבים ובנות השירות הלאומי, התארחו החניכים בשבת אצל המשפחות בישוב, סעדו סעודת שבת יחד עם המשפחות והשתתפו גם בסעודה משותפת ברוב עם, בתפילות השבת, במפקד, טיולים ברחבי היישוב והמון חויות "רגילות", ממש כמו כל בני גילם. עבורם זו הייתה הזדמנות מיוחדת לחוות חברות ואהבה בגובה העיניים.

כדי לקיים את השבת בצורה הטובה ביותר, יצא נוער הישוב למסע התרמה גדול והצעירים השקיעו שבועות בתכנון השבת המיוחדת, בלי לשכוח גם את הפרטים ה'קטנים' כמו היכן ישנו הדיירים ואיך לסדר לכל אחד את המקום המתאים לו ביותר. על השבת המיוחדת ניצחה הקומונרית יסכה עמיצור שבעצמה מתנדבת במרכז 'עלה' בירושלים.

את התחושה המיוחדת ביטאה יסכה במכתב מרגש ששלחה לנוער בישוב: "השבת הזו היתה שבת שיא בשביל החניכים. אין ספק שהם נהנו מכל רגע: בסעודות, בפעילויות, במפקד, פעולה, בטיולי שבת, שיחה של אחד על אחד או סתם לשבת ליד, ובעיקר - להיות חלק מהחברה, להיות איתכם ועם הלב הענק שלכם. ריגשתם את כולנו ביכולת להסתכל יותר עמוק ממראה חיצוני, לראות מה טוב לאיזה ילד, ואם כל אחד מרגיש טוב, לנסות להבין איך כל אחד מתקשר, לנסות לגשת גם כשקשה או כשנרתעים קצת, ליהנות מלהיות עם אנשים שלא יודעים לדבר או לחשוב כמוך, או יותר נכון - לא עושים כמעט דבר כמו שאתה עושה, להגיע עם רצון לקבל ולתת, ובעיקר-פשוט להיות ולאהוב, לאהוב ולאהוב, אהבת חינם, ולעשות להם טוב על הלב". 

שלומית גרייבסקי, מנכ"ל עלה ירושלים: "אנו רואים בשילוב החניכים בקהילה, חלק חשוב מאוד בפיתוח ובצמיחה של אנשים עם מוגבלויות. הקשר עם הסביבה והקהילה מסייע לבריאותם הנפשית כמו גם לרווחתם הפיזית ולקידומם בשגרת היום-יום. היכולת לראות את החניכים בגובה העיניים ולאפשר להם את אותם חוויות כמו בני גילם מכבדת אותם ומגדירה אותנו כחברה בריאה יותר וחזקה יותר".

קרדיט: עמותת עלה


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה