פעילות "מצה בכיכר" יצאה לדרך



תושבי ירושלים והסביבה אופים מצות עבודת יד לליל הסדר בכיכר ספרא

אתמול (ד') נפתחה פעילות "מצה בכיכר" בכיכר ספרא ברחבת עיריית ירושלים, אליה מגיעים המוני ירושלמים ותיירים מכל הארץ לאפות מצות עבודת יד לליל הסדר.

הפעילות, אשר זו השנה השלישית לקיומה, מתקיימת באוהל ענק שהוקם על-ידי מחלקת מורשת ישראל בעיריית ירושלים בראשותו של מחזיק תיק תרבות יהודית, המשנה לראש העיר דב קלמנוביץ, בשיתוף הרב עמיחי אליהו ואיגוד הקהילות.

הרעיון הפשוט שעומד מאחורי הפרויקט הינו העלאת המודעות בקרב הציבור למצוות אפיית המצות, לייחודן של מצות מהודרות בעבודת יד, לתהליך האפייה שלהן ולפרטים הקטנים שנכללים בהכנן, תוך פעילות מהנה שמתאימה לכל המשפחה.

בפעילות המשתתפים מכינים בצק ומרדדים אותו ולאחר מכן אופים את המצות בתנורים גדולים מחוץ לאוהל. לאחר מכן, כל אופה מקבל בקופסה את 3 המצות שהכין שיכבדו את שולחן הסדר שלו.

הפעילות שהחלה היום כאמור, ממשיכה להתקיים בכיכר ספרא בחינם גם מחר והציבור מוזמן להתנסות ולהנות.

המשנה לראש העיר ירושלים דב קלמנוביץ הגיע היום לפתיחת הפעילות יחד עם הרב עמיחי אליהו ואמר לאחריה "לפני 3 שנים עם כניסתי לפעילות בעירייה וקבלת תיק מורשת ישראל יזמנו את פרויקט "מצה בכיכר" יחד עם הרב עמיחי אליהו ואיגוד הקהילות. זהו אירוע שאליו מגיעים אנשים מכל קצוות האוכלוסייה אשר לומדים ואופים מצות. זוהי תרבות יהודית במיטבה- מקרבת, מחבקת ואוהבת. ואת זה הבאנו לירושלים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה