דו"ח חיובי: משטרת ישראל מצטרפת ליום מעשים טובים



נהגתם באדיבות בכבישים? ביום מעשים טובים הקרוב תוכלו לקבל ממשטרת ישראל דו"ח תנועה חיובי

התנהגתם בצורה אדיבה בכביש? קבלו דו"ח חיובי ממשטרת התנועה. השנה ביום מעשים טובים החל ביום שלישי, 28 במרץ, יחלקו שוטרים בכל רחבי הארץ דו"חות עם פידבקים חיוביים לנהגים שההתנהגות שלהם בכביש ראויה לציון לטובה. שוטרי תנועה יעניקו לנהגים אשר "ייתפסו" כשהם נותנים זכות קדימה להולכי רגל במעברי חצייה, עוצרים במקום מותר בכניסה לבית ספר ונוהגים אדיבות כלפי נהגים אחרים בכביש, דו"ח שנראה כמו דו"ח רגיל, אבל במקום הודעת קנס מתנוססת עליו הכתובת: "הודעת דו"ח חיובי – מוגש באהבה ממשטרת ישראל כחלק מיום המעשים הטובים". המיזם החיובי הוא שיתוף פעולה של משטרת ישראל ועמותת רוח טובה המובילה את יום מעשים טובים ופועלת כל השנה לחיבור בין אנשים המעוניינים להתנדב לבין עמותות הזקוקות למתנדבים."

ראש אגף מבצעים, ניצב אלון לבבי, משטרת ישראל: "אנו מקווים לעודד את האזרחים לשמור על החוק באמצעות משוב חיובי והוא יתקיים במקביל ליוזמות מקומיות לחיזוק אוכלוסיות מוחלשות בהם לוקחים חלק שוטרי משטרת ישראל."

רפי אלול, יו"ר עמותת רוח טובה: "אנחנו יודעים שכאשר אדם נוהג כלפינו באדיבות בכביש זה מעורר תחושה טובה וגורם גם לנו לנהוג בצורה אחראית יותר. המטרה של יום מעשים טובים, מעבר לעידוד התנדבות, היא לייצר אווירה חיובית ולהמחיש שגם לתת לנהג אחר להשתלב בנתיב שלך הוא מעשה טוב משום שהוא מעלה חיוך ומייצר שרשרת של סבלנות ואדיבות."

יום מעשים טובים יתקיים השנה ב-28 במארס וצפויים להשתתף בו למעלה ממיליון וחצי אנשים. כל אדם, קבוצה וקהילה מוזמנים לעשות מעשה טוב ואנשים פרטיים, קבוצות, ארגונים, תנועות נוער, חיילים, תלמידים, סטודנטים ומעל 1,500 חברות עסקיות יקיימו ביום זה פעילויות מגוונות, קטנות או גדולות, על פי כישוריהם ויכולתם: החל מחיוך, ביקור בביתו של שכן קשיש ועד להתנדבות בפרויקטים למען החברה והסביבה. בסה"כ יתקיימו בישראל כ- 14 אלף פרויקטים ביום אחד.

בין שלל הפעילויות שיתקיימו ברחבי הארץ:  ניקוי יערות וחופים, שיפוץ וצביעה של מועדוניות ומוסדות רווחה, ימי כיף לאוכלוסיות מיוחדות, טיפוח גינות קהילתיות, פעילות עם ניצולי שואה, עם קשישים ועם בעלי צרכים מיוחדים ועוד.  בנוסף, יתקיימו ברחבי הארץ  אירועי חוצות מרכזיים עם ערך מוסף לכל המשפחה, במסגרתם יוכל הציבור לעשות מעשה טוב על הדרך.

מלבד שיתוף הפעולה עם משטרת ישראל וחלוקת הדו"חות החיוביים, ביום מעשים טובים השנה יהיו מגוון עמדות המפוזרות בכל רחבי הארץ, אשר יציעו לקהל הרחב לעשות מעשים טובים "על הדרך" כגון: עמדה לכתיבת כרטיסי ברכה לילדים בבתי חולים, קיר חזון לשיתוף רעיונות לעולם טוב יותר, "וואן השמחה" בו יחולקו מטבעות שוקולד "העבר את זה הלאה" ועוד. את רשימת המיקומים המלאה ניתן למצוא באתר.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה