לראשונה בשערי צדק: ניתוח משולב להסרת גידול מתוך מעטפת עמוד השדרה



ניתוח משולב להסרת גידול מתוך מעטפות חוט השדרה הצווארי נערך לראשונה במרכז הרפואי שערי צדק בשיתוף פעולה פורה בין המחלקה הנוירוכירורגית ויחידת עמוד שדרה

הניתוח המורכב בוצע על ידי צוות רב-תחומי מהמחלקה הנוירוכירורגית יחד עם מנהל יחידת עמוד שדרה בשערי צדק ובמהלכו הוסר גידול אשר גרם לפגיעה תפקודית קשה. 

גבר כבן 30 אובחן עם גידול שפיר בצווארו שהפעיל לחץ על חוט השדרה ובכך גרם לפגיעה חמורה ביכולת התפקוד של יד ורגל ימין ועקב החמרה במצבו הבריאותי נאלץ אף להפסיק את עבודתו.

"המטופל הגיע אל בית החולים לאחר שעבר סריקת MRI. בסקירה הבחנו בגידול שנמצא בצוואר עם לחץ ניכר על חוט השדרה, שהיה עלול לגרום בהמשך לשיתוק של 4 הגפיים", מספר ד"ר נבו מרגלית, מנהל המחלקה הנוירוכירורגית.

במהלך הניתוח ערך הצוות הרפואי ניטור חשמלי לתפקוד חוט השדרה בכדי לעקוב אחר מערך העצבים. לאחר שהגידול נכרת בשלום, החל תהליך השיקום: "יש שיפור בתנועת הידיים, בהליכה וכמובן בסף הכאבים שחש המטופל", דיווח מרגלית.

בבית החולים מקווים כי עתה, לאחר הסרת הגידול, יוכל המטופל לשוב לשוק העבודה.

"המחלקה הנוירוכירורגית מטפלת בכל סוגי הגידולים המעבים את מערכת העצבים, כולל כל הגידולים התוך גולגולתיים וגידולי חוט השדרה כמו במקרה זה", מוסיף ד"ר מרגלית.

מנהל יחידת עמוד שדרה בשערי צדק, ד"ר יאיר ברזילי, ברך על שיתוף הפעולה בין המחלקות וציין כי "מעתה עומדים הצוותים הרפואיים המשותפים שלנו לרשות מטופלי ירושלים בבעיות מסוג זה".


תמונה: באדיבות דוברות שערי צדק 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה