פסטיבל ארטישוק ירושלמי



יותר מ-50 ברים ובתי קפה בירושלים יחגגו במשך שלושה ימים את 'פסטיבל ארטישוק ירושלמי' עם מנות מיוחדות, קוקטיילים, סדנאות וסיורים קולינריים, הופעות, מסיבות ויריד אמנות והכל סביב ארטישוק ירושלמי

בעלי המסעדות הברים ובתי הקפה בבירה החליטו לראשונה להתאגד וליזום פרויקטים משותפים כדי להביא למודעות גדולה יותר של הציבור את המגוון, האיכות וההיצע הקולינרי שיש בבירה. בפרויקט הראשון הוחלט לעשות כבוד לפקעת הכי ירושלמית בשוק.


בין התאריכים24-26/01 יתקיים לראשונה פסטיבל 'ארטישוק ירושלמי' יותר מ-50 מסעדות, ברים ובתי קפה ברחבי ירושלים ובמשך שלושה ימים יציעו מנות ספיישל, פיצות מיוחדות, מרקים, קישים, פסטות, תוספות להמבורגר, תבשילים, קינוחים, קוקטיילים, סיורים קולינריים בשוק מחנה יהודה, סדנאות בישול, הרצאות טעימות, שוק אומנות Arty-Shuk, הופעות של יוצרים מקומיים, מסיבות ועוד, והכל על בסיס ארטישוק ירושלמי. ארטישוק ירושלמי הוא פרויקט ראשון לשנת 2017 כחלק מסדרה של אירועים קולינריים המתוכננים בבירה בחודשים הקרובים.

בין המנות הבולטות: מסעדת אדום תציעה מוסר ים מדגה מקומית על קרם ארטישוק ירושלמי, לצד צ'יפס ארטישוק ירושלמי בסלסה של עשבי תיבול, שמן זית, צ'ילי, גרגירי חומוס וגרידת לימון, באיש טבח יאפו 'שמבורכ' - מאפה שקדי עגל, לימון כבוש וארטישוק ירושלמי, מרכוס גרשקוביץ' במסעדת אנג'ליקה יגיש ארטישוק ירושלמי ממולא בשר טלה עם בוקצ'וי צלוי, ציר טלה וערמונים, במסעדת דולפין ים יציעו לאורחים שרימפס בליווי ארטישוק ירושלמי תרד לימון ושום, במסעדת החצר של שף מוטי אוחנה יכינו מדליוני פילה בקר על ארטישוק ירושלמי מקורמל, ציר בקר, פטריות ואספרגוס, שף קובי קטני ממסעדת כינור בכיכר יבשל שקדי עגל, קרם ארטישוק ירושלמי ווניל, ברולה ארטישוק ירושלמי, קונסומה בצל, חלמון ביצה בבישול איטי וצ׳יפס ארטישוק ירושלמי, ב'לה בוקה' יכינו קינוח צ'ורוס חם עם ריבת ארטישוק ירושלמי, בלינק של יהודה אסלן יבשלו קציצות בשר עם ארטישוק ירושלמי ולימון, במונא של השפים איתמר נבון ומושיקו גמליאילי יגישו ארטישוק ירושלמי מעושן בחמאה לבנה, במחניודה של אסף גרניט אורי נבון ויוסי אלעד יקפיצו מחבת חלקי פנים עם ארטישוק ירושלמי וביודל'ה יגישו קלמרי וארטישוק ירושלמי, רחל דבח ממסעדת נחמן תאפה פיצה לבנה עם קרם ארטישוק ירושלמי ומטבעות ארטישוק ירושלמי כבושות, בסאטיה של אילן גרוסי יניחו שיפוד נתח קצבים על גראטן ארטישוק ירושלמי ורוטב יין מצומצם בקפה קדוש יגישו רביולי ארטישוק ירושלמי עם מחית כמהין פטריות וקרם מסקרפונה, בקפה קאלו יבשלו מפרום של ארטישוק ירושלמי ממולא בשלושה סוגי פטריות, שורש סלרי, לימון כבוש וכורכום טרי, בתמול שלשום יחתכו סלט ארטישוק ירושלמי קר - ארטישוק ירושלמי וגרגירי חומוס מוקפצים בשמן זית ותבלינים, גזר, צנונית, עגבניות שרי, בצל סגול, בשמן זית ולימון, רשת ההמבורגרים Black תציע קונפי ארטישוק ירושלמי ושום בשמן זית עם מעט בצל ירוק וצ׳ילי עדין כתוספת על ההמבורגר ועוד מנות רבות ומיוחדות.

בנוסף יערכו אירועים מיוחדים: בשוק מחנה יהודה יתקיימו סיורים קולינריים וסדנאות בישול בעקבות הארטישוק הירושלמי - חן ואלון קורן יבשלו עם המשתתפים ארוחה מלאה בת חמש מנות, כולן על טהרת הארטישוק ירושלמי, ובאטליה של טלי פרידמן יגישו מנת פתיחה ומנה ראשונה על בסיס ארטישוק ירושלמי, בבר השכנה בשוק מחנה יהודה תתקיים סדנא 'מיהו הארטישוק הירושלמי?' עם השכנה רוחמה שתלמד איך להתמודד עם הפקעת, מתכונים, טעימות וקצת סיפורים מעירק ושוק מחנה יהודה, בחורקו פאב יתקיים ARTY-SHUK/ארטי-שוק – שוק אומנות בו יגיעו אמנים ירושלמים צעירים להציג ולמכור את עבודותיהם, הופעות חיות ומסיבת סגירה עם DJ, בבר פנקס הקטן יחגגו בחפלה מוזיקלית וארק בטטה קסביה ימזג לחוגגים.

ארטישוק ירושלמי, מוכר גם בתור בטטה קסביה או חמנית הפקעות והוא ממש לא ארטישוק וגם לא בדיוק ירושלמי. את השם קיבלה הפקעת האמריקאית במוצאה מעיוות המילה חמנייה באיטלקית 'ג'יראסול' ומשם הדרך לירושלים נסללה בבטחה. מלבד טעמו האגוזי המתקתק וממגוון האין סופי של המאכלים שניתן לבשל ממנו, לארטישוק הירושלמי סגולות ויתרונות בריאותיים רבים: הוא מקור מצוין לברזל, עשיר בוויטמינים ובסיבים תזונתיים, בעל ערך גליקימי נמוך, טוב לסכרתיים, מומחה בניקוי רעלים, טוב להרזיה, מחזק את מערכת החיסון, יעיל לעור הפנים ועוד. ככה שאם אתם בירושלים בחורף, יש לכם את כל הסיבות להיכנס לאחת המסעדות, הברים ובתי הקפה המשתתפים בפסטיבל וליהנות ממנת ארטישוק ירושלמי.

פסטיבל ארטישוק ירושלמי נערך לראשונה על ידי איגוד המסעדות בתי הקפה והברים בירושלים, המונה מעל ל-100 בעלי העסקים ירושלמים, ונוסד לפני כשנה במטרה לחזק את תרבות הבילוי, הפנאי והקולינריה בירושלים. פסטיבל ארטישוק ירושלמי הינו סנונית ראשונה לשנת 2017 מתוך מספר אירועים קולינריים מקוריים שיערכו השנה בעשרות מסעדות, ברים ובתי קפה בבירה.

נועם ריזי, מקבוצת המסעדות אדום: "ירושלים נהנית בתקופה האחרונה מתנופת תיירות פנים וחוץ שלא ראינו כמוה כבר המון זמן. איגוד המסעדות, בתי הקפה והברים בירושלים התגייס על מנת למנף את התקופה החיובית ולחשוף את המגוון הקולינרי והתרבותי בעיר לטובת הבליינים המקומיים, התיירים וכל מי שרוצה לגלות וליהנות ממאות המסעדות, הברים ובתי הקפה לאורכה ולרחבה של ירושלים". 

קרן קדוש שף ובעלים של קפה קדוש: "ירושלים חוגגת 50 שנה לאיחודה ואין זמן יותר משמח לפתוח במסורת שבתקווה תמשך גם ל-50 שנה הבאות. פסטיבל ארטישוק ירושלמי הוא שיתוף פעולה מאוד מיוחד בין עשרות בעלי מסעדות ברים ובתי הקפה בירושלים  שנרתמו כולם באהבה, כל אחד בתחום התמחותו ועם המון דמיון ויצירתיות על מנת ליצור שלושה ימים של פסטיבל טעים ושמח ומיוחד שהוא רק חלק מעוד אירועים רבים שמתוכננים בירושלים בחודשים הקרובים". 

התמונות באדיבות יחצ, קרדיטים: אנג'ליקה, דוד סיזר ויובל אגמי.  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה