'פרטיות בעידן הטכנולוגי'



היום (א') יתכנס הפרלמנט המדעי לנוער ירושלמי, במוזיאון המדע בירושלים לשלושה ימים של דיונים והצעות בסוגיות הקשורות לנושא 'פרטיות בעידן הטכנולוגי'

לא מעט דובר בתקופה האחרונה בסוגיית הפרטיות האישית שלנו בעידן הטכנולוגי המתקדם, כשכולנו סביב הרשתות החברתיות והאינטרנט בכלל. ההתפתחויות הטכנולוגיות המואצות בעשורים האחרונים משפרות את איכות חיינו כאשר היתרון הברור הוא הנגשת מידע לקהל הרחב בקלות ושיתופו עם האחרים אך לצד היתרון קיים גם חסרון גדול וברור – הקלות בה ניתן להשיג ולהדליף מידע אישי ופרטי לרשות הכלל מהווה את הסכנה הבולטת בפגיעה בפרטיות של כל אחד ואחת מאיתנו.

בשאלות וסוגיות בנושא יתכנס הפרלמנט המדעי לנוער ירושלמי שיתקייםבמסגרת השנה השביעית ביוזמת מוזיאון המדע ובחסות מינהל חינוך שבעירית ירושלים בין ה22-24.1.2017 במוזיאון המדע בירושלים.

בפרלמנט ישתתפו 60 תלמידי כיתות י' שנבחרו ע"י 15 בתי ספר שונים ברחבי ירושלים, חילונים ודתיים, כאשר ביום שלישי 24.1.2017 יגיעו התלמידים עם הצעותיהם למליאת העיריה ויגישו ההצעות לראש העיר, ניר ברקת.

את הפרלמנט תפתח פרופ' קרין נהון וישתתפו בו עו"ד יונתן קלינגר, עידו קינן, דורון אופק, אורנה הלינגר ותהילה שוורץ אלטשולר.

וועדות הפרלמנט:

בפרלמנט יפעלו במקביל ארבע ועדות. את הועדות ינחו דוקטורנטים. הם, ומומחים לכל ועדה, יחשפו את התלמידים לבסיס הידע המדעי הרלוונטי בתחום כמו גם למורכבות של הסוגיות העולות ממנו:

ועדה מס' 1: תעודת זהות ביומטרית – 'אני בכיס של המדינה' – האם המדינה צריכה לדעת עלינו הכל? האם התועלת בקיומו של מאגר מידע ביומטרי עולה על הסיכון?

ועדה מס' 2:  האם יש פרטיות ברשת? האם האינטרנט הפך למרחב פרוץ מבחינת הפרטיות של המשתמשים? מה אומרים הסכמי הפרטיות של הרשתות החברתיות? האם משתמשי רשתות חברתיות יכולים לצפות לשמירה על פרטיותם? מהו הגבול בין תוכן מותאם אישי וחדירה לפרטיות? מה המחיר שאנו משלמים על שירותים אינטרנטיים חינמיים והאם הוא מצדיק פגיעה בפרטיות? 

ועדה מס' 3: "כך יודעים כולם מה אני אוהב/ת"- העברת נתונים לגופים ציבוריים ומסחריים. האם לחברות מסחריות וציבוריות יש זכות לאסוף עלינו מידע גם ללא ידיעתנו? איך אנחנו יכולים לשלוט במידע שנאסף עלינו? איך התפתחויות טכנולוגיות יכולות לשנות את הדרך שבה אנחנו צורכים?

ועדה מס' 4: "עוקבים אחרי בכל רגע"- האם העובדה שכל פעולה שאנחנו עושים יכולה להיות מתועדת מהווה פגיעה גדולה מדי בפרטיות? האם צריך להגביל שירותים כמו צילום ע"י לוינים, waze ,google map  וכו'.

תמונה: באדיבות יח"צ  

 

 

יום שלישי 24.1.2017 – אולם המליאה בעיריית ירושלים

 

עד 08:30 – הגעה לכיכר ספרא

08:30 – התארגנות להצגה בוועדות וצילום קבוצתי

09:00 – פתיחה: פרופ' גדי גלזר

09:15 – וועדה מספר 1 – הצגת הצעות ההחלטה + שאלות ודיון + הצבעה

10:15 – הפסקה

10:30 – וועדה מספר 2 – הצגת הצעות ההחלטה + שאלות ודיון + הצבעה

11:00 ברכות ראש העיר ירושלים מר ניר ברקת

11:30 – וועדה מספר 3 – כנ"ל

12:30 - הפסקה

12:45 – וועדה מספר 4 – הצגת הצעות ההחלטה + שאלות ודיון + הצבעה

14:00 – סיכום מליאה – מיה הלוי – מנהלת מוזיאון המדע + משוב עם היו"רי.

14:30 – סיום.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה