פסטיבל הקולנוע היהודי



כ- 40 סרטים, תחרות בינלאומית, סרטים עלילתיים ותיעודיים- ישראלים ובינלאומיים, אירועים מיוחדים ומפגשים עם יוצרים ואנשי קולנוע מהארץ ומחו"ל

נושא מרכזי בפסטיבל יהיה יהדות מכילה בעולם היהודי והטיפול הקולנועי באתגר של זהות יהודית בימינו. הפסטיבל בשיתוף פעולה ותמיכה של Jewish Funders Network וקרן פרס בראשית, יציג סרטים, הרצאות, פאנלים, הופעות שיחותעםיוצריסרטים בנושא זה. מסגרת זו מתקיימת לראשונה בארץ ובה ישאלו השאלות: מהו למעשה קולנוע יהודי ? האם קיים קולנוע יהודי ? כיצד מתמודד הקולנוע הישראלי העכשווי עם הזהות היהודית ?.

התוכנית בשנה זו משקפת נושאים שונים בקולנוע היהודי ובהם נישואי תערובת וזהות יהודית בעולם העכשווי, מחוות להוגי דעות  ואמנים יהודיים, סודות משפחה ,קולנוע נשי בעולם החרדי, מחווה ליהדות אתיופיה, הקרנות עותקים משוחזרים לסרט הדיבוק (פולין 1937) והסרט "כנר על הגג שיוקרן בליווי שירה בציבור של הקהל, השקת ספרו של המבקר וחוקר הקולנוע פבלו אוטין ומחוות מוזיקליות והשקת האתר העוסק בתיעוד יוצרים במוסיקה הישראלית-  ביוזמת מפעל הפיס ובניהולו האמנותי של יואב קוטנר.

הפסטיבל יפתח בהקרנת בכורה הסרט הכחשה Denial בבימויו של מיק ג'קסון (Mick Jackson). הסרט מבוסס על אחד מסיפורי בית המשפט המרתקים של המאה העשרים ועל סיפורה האמיתי של פרופסור דבורה ליפשטדט שנתבעה על ידי ההיסטוריון השנוי במחלוקת דיוויד אירווינג לאחר שקראה לו מכחיש שואה. הסרט מגולל את אחורי הקלעים של המערכה המשפטית שניהלה פרופסור ליפשטדט ואת מאבקה על האמת.ליפשטדט, תהיה נוכחת בהקרנות של "הכחשה" בתאריכים ה-24 וה-25 בדצמבר, ותדבר עם הקהל על עבודתה המתמשכת במאבק נגד גזענות ואנטישמיות. לאחר הקרנת הסרט ב 25/12 תתקיים שיחה עם דבורה ליפשטדט וד"ר נח בנינגה מהאונ' העברית בירושלים. 

באירוע הנעילה של הפסטיבל, ברוח הפלורליזם אליו שואף הפסטיבל יוקרן בבכורה סרטה התיעודי של קתרינה וייסבורד "גן חיות קדוש" (Holy Zoo) המספר את סיפורו של גן החיות התנ"כי בירושלים בו עובדים זה לצד זה ישראלים ופלסטינאים ומקיימים חיים במעין קוסמוס ייחודי של שיתוף פעולה. לאחר ההקרנה יתקיים אירוע מחווה לגן החיות ובו במאית הסרט ביחד עם מנכ"ל גן החיות, שי דורון ועובדי גן החיות הערבים והיהודים ישוחחו עם הקהל. לסרט גם תרגום בערבית.

הפסטיבל חוגג 18 שנים להיווסדו ויתקיים בסינמטק ירושלים בין התאריכים 24-29 בדצמבר 2016 .

תמונה: באדיבות יח"צ  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה