המאבק נגד תכנית המטמנה בנחל אוג נמשך



חברי ועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת יגיעו לבחון מקרוב את התכנית להקמת אתר הפסולת בנחל אוג. לדברי הוועד למניעת הקמת המטמנה מדובר בצעד ראשון בהמשך המאבק

עיריית ירושלים מתכננת הקמה של מטמנת חומרי בנייה, סלעים ועודפי עפר באזור נחל אוג. לאור זאת, תושבים  מהגבעה הצרפתית, עיסאוויה, מחנה פליטים שועפט וענתא (צפון נחל אוג) מתנגדים למהלך, התושבים שהתאחדו על מנת לבטלו, נאבקים נגד התכנית. לטענתם, המטמנה צפויה לפעול במשך 20 שנה לפחות, שישה ימים בשבוע, ולפגוע בבריאותם של כ-100 אלף איש. לדבריהם, המפגעים הצפויים: זיהום אויר כבד שעשוי לגרום למחלות ריאה למאות ואלפי אנשים, מחלת "שושנת יריחו" (לישמניה) המופצת ע"י שפני סלע. זיהום חלקיקי דיזל של מאות משאיות ביום והכלים הכבדים במטמנה, מפגעי רעש ועוד.
 
המטמנה צפויה לקום במרחק של 130 מטר מהבתים הקיצוניים בגבעה הצרפתית, ו-30 מטר, מבתים ובתי ספר בעיסאוויה ובמחנה פליטים שועפט. המאבק שנמשך מאז חודש יוני 2015, הביא לשיתוף פעולה ראשון מסוגו של מתנדבים העושים לילות כימים בגבעה הצרפתית ובשכונות הערביות, כתוצאה מהחשש של כולנו לנזקים בלתי הפיכים.

משרד הבריאות בדק את הנושא, והוציא מכתב, המתנגד לתכניתה של עיריית ירושלים. לכך מצטרפת גם ההתנגדות של בית חולים הדסה והאוניברסיטה העברית שעל הר-הצופים. הנושא נדון גם בוועדת הפנים של הכנסת. מחר (ה') צפויים חברי וועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת בראשותו של ח"כ דודו אמסלם להגיע לגבעה הצרפתית ולבחון מקרוב את האזור. 

תמונה: מרים אלסטר/ flash 90 

 

 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה