זאזא: פסטיבל על גלגלים בשכונות העיר ירושלים



במסגרות הפסטיבל יתקיימו אירועים לקהילות במגזר הכללי, המגזר החרדי והמגזר הערבי באמצעות ניידות תוכן במהלך החודשים נובמבר ודצמבר

עיריית ירושלים, המשרד לפיתוח הנגב והגליל וצוות חדשנות עירונית ירושלים מודיעים על השקת זאזא: פסטיבל על גלגלים, יוזמה חדשה שמנגישה אירועי אמנות חזותית, תאטרון, מוזיקה ומדע איכותיים לקהלים רחבים בעיר. כל האירועים מבוססים על רכבים ייעודיים שעוצבו במיוחד עבור הפסטיבל. במסגרת הפסטיבל יתקיימו ב- 16 שכונות ברחבי העיר אירועי פופ-אפ קהילתיים חינמיים. האירועים יתקיימו בשכונות כגון: קטמון, רוממה ובית חנינא.

הפסטיבל ששואף להוציא תכנים של תרבות, אמנות ומדע מהמוזיאונים ומוסדות התרבות הירושלמים אל הגינות, המרכזים המסחריים והכיכרות, הינו חלק מיוזמה רחבה יותר של עיריית ירושלים וצוות החדשנות לשפר את התפקוד של המרחב הציבורי בעיר.

בסך הכל מתוכננים במסגרת הפסטיבל כ-50 אירועים עבור כ-5,000 תושבים משכבות שונות וממגזרים שונים. כל ספקי התוכן בפסטיבל הינם יוצרים מירושלים כגון: ג'ינוגלי – המרכז לאמנות חזותית, "אוטובובה" של תיאטרון הקרון, מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד ו"האומן" – מרכז לאמנות חזותית למגזר החרדי.

פסטיבל "זאזא" מופק ע"י האגף לתרבות ואמנות בעיריית ירושלים ומבוסס על שיתוף פעולה בין עיריית ירושלים והמשרד לפיתוח הנגב והגליל.

יוזמת פסטיבל זאזא שואפת לפתח מודל Placemaking עדכני (בניית קהילה על ידי השימוש במרחב הציבורי), שניתן יהיה לשכפלו בערים נוספות במטרה להגיע לקהלים בעלי רקע תרבותי וכלכלי מגוון בסביבה הביתית שלהם. צוות החדשנות מאמין כי שימוש יצירתי במרחב הציבורי הינו מנוף משמעותי ביצירה וחיזוק של קהילות, שיפור איכות החיים של התושבים בשכונות השונות, שיפור הפעילות הכלכלית באזורים פריפריאליים, עידוד פעילויות בריאות וחיזוק הקשר בין התושבים לעיר.

למידע נוסף על האירועים: http://bit.ly/ZazaFestival

תמונות באדיבות עיריית ירושלים


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה