הפועל ירושלים ניצחה את ולנסיה 77:81



האדומים פתחו עונה אירופית עם ניצחון ראשון במסגרת היורוקאפ על ולנסיה בחוץ. דייסון וג׳רלס בלטו, כשגם סטודמאייר הפגין יכולת טובה

אחרי שני ניצחונות ליגה וזכייה בגביע ווינר, הפועל ירושלים פתחה הערב(רביעי) את הקמפיין האירופי שלה מול ולנסיה במסגרת טורניר היורוקאפ. המשחק האחרון של האדומים היה במוצ״ש אז היא ניצחה את קריית גת ללא אמארה סטודמאייר וליאור אליהו. הערב הסנטר האמריקני חזר לסגל ולחמישיית הפותחת של פיאנג׳יאני בעוד אליהו פתח על הספסל. עוד בחמישייה הראשונה ניתן היה למצוא את בר טימור, קרטיס ג׳רלס, טרנס קינזי, וטראוויס פיטרסון.

 

מהלך המשחק: סטודמאייר היה זה שקלע ראשון, והמשחק היה צמוד עד לריצה מעניינת של הפועל בזכות ג׳רלס וג׳רום דייסון. הספרדים התעשתו וחזרו למשחק, אך סל של ליאור אליהו ממש בסיום הרבע הוריד את האדומים להפסקה ביתרון 16:20. הרבע השני היה יחסית שקול, כשבצד האדום ג׳רלס ודייסון המשיכו להיות דומיננטים ונעזרו במשחק טוב של טימור וסטודמאייר. 41:36 לירושלים במחצית. את הרבע השלישי אמנם ולנסיה ניצחה, אך ניתן היה לראות שהאדומים לא נפלו מהספרדים כשסטודמאייר הפגין יכולת טובה, ובזכות דייסון וג׳רלס הם גם שמרו על היתרון לפני הרבע האחרון, 58:61. גם ברבע האחרון המשחק היה צמוד מאוד. ירושלים איבדה כמה כדורים קריטיים בפתיחת הרבע, והספרדים הצליחו לעלות ליתרון ארבע וחצי דקות לסיום. טרנס קינזי ביצע מהלך וירטואוזי שזיכה אותו בסל ועבירה והחזיר את היתרון לאדומים. קינזי ואמארה ממש להטו בדקות האחרונות ודאגו להשיב את היתרון להפועל בכל פעם שהיא איבדה אותו. דייסון קיבל הזדמנות להגדיל את היתרון ל-7 נקודות אבל החטיא את השלשה שלו, והספרדים יצאו להתקפה בצד השני וצימקו לנקודה. 20 שניות לסיום דייסון ביצע חדירה שהסתיימה בשתי נקודות שהגדילו את היתרון ל-3 נקודות, 17 שניות לסיום. ההתקפה האחרונה של הספרדים הסתיימה עם שתי זריקות לשלוש שהוחטאו, ירושלים השתלטה על הריבאונד ונשלחה לזרוק מקו העונשין. דייסון היה זה שקלע את הנקודה החשובה מהקו כדי להבטיח את הניצחון הראשון של הפועל העונה ביורוקאפ, 77:81 על ולנסיה.

 

בלטו בהפועל: ג׳רלס 18 נקודות, דייסון 17, סטודמאייר 10, קינזי וטימור 9 כל אחד.

 

במחזור הבא הפועל ירושלים תפגוש את אולימפיה לובליאנה.

 

תמונה באדיבות Flash 90. צלם: יונתן זינדל.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה